open-navfaktor-logo
search
Potpisan ugovor
Veliki korak na Koridoru Vc: Tunel Ivan će biti izgrađen za 30 mjeseci
Ovaj tunel je dvocijevni sa po dvije trake i proći će kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo
28.10.2019. u 12:19
get url
text

Potpisivanje ugovora o izgradnji dionice Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 2, tunel Ivan, u vrijednosti 57.628.570,37 eura upriličeno je danas u Mostaru u sjedištu JP Autoceste FBiH.

Ugovor su potpisati Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH kao investitor i uime izvođača radova Hamed Ramić, direktor Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo te Denis Lasić, ministar saobraćaja i komunikacija FBiH u svojstvu svjedoka sa strane JP Autoceste FBiH i Munir Ramić u svojstvu svjedoka uime Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo. Sredstva su osiguranima kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD)  i bespovratnim grant sredstvima odobrenim od WBIF (sredstva EU) u visini od 11,4 miliona eura.

Tunel Ivan koji će se graditi na ovoj dionici je dvocijevni sa po dvije trake i proći će kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1721 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761 m i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja sa magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice. Predviđeni rok izgradnje je 30 mjeseci.

Direktor Terzić je istaknuo ovom prilikom kako je ovo sedmi ugovor nakon što su usvojene izmjene i dopune Zakona o akcizama.

-Iako je za neke ovo mali korak, za nas koji to radimo je ogroman, kao i za Koridor Vc, Federaciju i BiH - kazao je Terzić, naglasivši zadovoljstvo što je ugovor dobila domaća firma, koja je zahvaljujući dosadašnjem radu na Koridoru, prerasla u regionalnu firmu. 

JP Autoceste objavile su i poziv za dostavu ponuda za izgradnju autoceste na Koridoru Vc, dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – ulaz u tunel Ivan, LOT 1.

-Nadam se da ćemo uz pomoć banaka koje finansiraju projekte i njihovih stručnih timova uspjeti da vrlo brzo dodijelimo ugovor i za spajanje tunela sa Tarčinom, te nam ostaje funkcionalna cjelina, da se spustimo na M17 , projekat od Vranduka do Nemile. Time smo osigurali da ćemo u radu imati oko 40 km autoputa uz tokove gradnje koje su predviđene. Pred nama je ogroman posao - poručio je Terzić.

Tunel je projektiran da se izvodi po Novoj Austrijskoj Tunelskoj Metodi (NATM). Ramić se nakon potpisivanja zahvalio investitoru na još jednom ukazanom povjerenju.

-Mi ćemo već početkom idućeg mjeseca krenuti s organizacijom gradilišta, izrada pristupnih puteva portalima tunela sa strane Bradine i Tarčina. Krenut ćemo s instalacijom infrastrukture betona i svega što tome pripada, te očekujemo da ćemo u januaru krenuti s iskopom tunela - naglasio je Ramić, dodavši da su prethodne radove okončali i prije roka, te da nema sumnje da će zadani rok ispoštovati.

Lasić je naglasio kako se u posljednje vrijeme sve češće potpisuju ovakvu ugovori, što je sigurno vjetar u leđa privredi FBiH, a samim tim i državi.

-Drago mi je što je izvođač naša domaća firma, što su sve naše građevinske firme u punom kapacitetu angažirane na Koridoru. Ne sumnjam da će odabrana firma nastaviti uspješno raditi, i to puno brže od predviđenog roka - naglasio je Lasić, zahvalivši svima koji su doprinijeli da do ovog čina dođe. Poručio je i kako je siguran da ćemo do proljeća imati još nekoliko potpisanih ugovora i samim tim približiti se najtežoj dionici, tunelu Prenj, dionici Mostar sjever-Mostar jug, gdje su već pregovori u toku sa bankama i finansijerima.

-Siguran sam da ćemo vrlo skoro zaokružiti kompletan Koridor, što se tiče Hercegovine - naglasio je Lasić.

Dužina poddionice Tarčin - ulaz u tunel Ivan je 4,9 km. Značajniji objekti na navedenoj poddionici su most Raštelica 1 dužine 518 metara i most Raštelica 2 dužine 609 metara. Na poddionici su planirana i dva odmarališta u mjestu Raštelica. Gradnja ove poddionice bit će finansirana iz sredstava Evropske investicijske banke (EIB) i bespovratnim grant sredstvima odobrenim od WBIF (sredstva EU) u visini 11,7 miliona eura.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.