Terminal tekućih derivata u Živinicama je otvoren, u Blažuju je započeta njegova gradnja, a krajem mjeseca u planu je raspisati konkurs za izvođača radova i za terminal u Bihaću, dok se u Mostaru radi na pripremama za njegovu obnovu.
Po riječima predsjednika Uprave "Operator-Terminali Federacije" Hermedina Zornića, ove su godine predvidjeli da će uraditi izvedbene projekte i sve što se tiče administracije, a početkom sljedeće bi trebali krenuti u raspisivanje javnoga natječaja za odabir najpovoljnijeg izvođača radova, čime bi počela temeljita obnova Terminala tekućih tereta u Mostaru.
- Na prostoru ex Jugoslavije ovo bi bio najbolji i najopremljeniji terminal tečnih tereta, gabarita oko 80 miliona litara sa svom infrastrukturnom koja je prilagođena evropskim standardima - rekao je Zorić.
Navodi kako je u obnovu terminala u Mostaru planiramo uložiti oko 60 miliona maraka te očekuje da u naredne dvije godine terminal bude spreman za prijem tečnih tereta.
Riječ je o projektu od općeg interesa i jednim od najvećih na području BiH.
- Mi kao Operator smo sretni da ćemo dijelom programa javnih investicija Vlade FBiH, biti u prilici obnoviti i na području Hercegovine ovako značajan infrastrukturni projekt koji će definitivno pomoći u stabilizaciji tržišta nafte i naftnih derivata - istaknuo je član Uprave "Operator – Terminali Federacije", Slaven Zeljko.
Dodao je kako će to doprinijeti u ispunjenju obaveza direktiva Vijeća Evrope i ugovora s Energetskom zajednicom jer je FBiH u obvezi skladištiti preko 200 miliona litara obavezujućih zaliha nafte i naftnih derivata.
Po njemu, terminal u Mostaru će zauzimati praktično trećinu državnih rezervi na području FBiH.
Zeljko je napomenuo kako će se ovim projektom angažirati i domaći kooperanti, ali uslijediti i otvaranje novih pedesetak radnih mjesta, što će s obzirom na njegovu vrijednost (60 miliona maraka), imati direktan utjecaj na ekonomiju FBiH.
- U konačnici možemo očekivati jedan i skladišni prostor za privatne firme kako bi naftu i naftne derivate koju kupuju mogli skladištiti na području ovoga terminala, čime bi i konačna cijena na benzinskim pumpama bila jeftinija - dodao je on.
Gradonačelnik Mostar Mario Kordić, koji je ovom prilikom potpuno podržao ovaj projekat, istaknuo je njegove prednosti za samu lokalnu zajednicu kako zapošljavanjem domaćih ljudi tako i dodatnom vrijednošću za mostarski aerodrom koja je, kako je kazao, u blizini terminala, a koristi naftne derivate.
- Ne treba naglašavati koliko je važno da država ima robne rezerve tekućih derivata, pogotovo u vrijeme ove energetske krize u svijetu - dodao je mostarski gradonačelnik.