open-navfaktor-logo
search
Prijevoznici nezadovoljni
UIOBiH: Novi zakon o carinjenju ne usporava već ubrzava izvoz robe iz Bosne i Hercegovine
Početak 2023. godine obilježile su ponovo gužve na carinskim terminalima za izvoz robe iz Bosne i Hercegovine zbog, kako kažu prijevoznici, ukidanja odobrenja za pojednostavljene carinske postupke i vraćanje na "stari način" carinjenja.
28.02.2023. u 08:08
get url
text

Pojedini prijevoznici se ne slažu sa činjenicom da im je novim Zakonom prijevoza roba olakšan jer se na granicama i carinskim terminalima opet stvaraju gužve.

Ratko Kovačević, glasnogovornik Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, za Faktor je kazao da ne postoji nikakav stari sistem, već samo primjena odredbi koje se po zakonu moraju obaviti.

- Razlog za povećan broj kamiona u carinskim terminalima nije Uprava za indirektno oporezivanje, već je primjena novog Zakona o carinskoj politici BiH. Podsjećamo, sva odobrenja za pojednostavljene carinske postupke koje su izvoznici i uvoznici imali ranije, bila su izdata u skladu sa prethodnim zakonom, koji se više ne primjenjuje. Zato su se ta odobrenja mogla koristiti samo šest mjeseci od početka primjene novog Zakona o carinskoj politici BiH, što je isteklo 1. februara 2023. godine, jer je novi Zakon stupio na snagu 1. augusta 2022. godine - ističe Kovačević.

On pojašnjava da su firme koje su imale od ranije odobrenja za pojednostavljene carinske postupke trebale nakon 1. augusta 2022. godine podnijeti u UIO zahtjeve da im se izadaju nova odobrenja u skladu sa novim Zakonom o carinskoj politici BiH. Svi oni koji su na vrijeme podnijeli zahtjeve dobili su nova odobrenja za pojednostavljene carinske postupke i rade potpuno normalno kao što su radili i prije, bez potrebe da njihovi kamioni odlaze na carinske terminale.

Oni obveznici koji nisu na vrijeme podnijeli zahtjev Upravi da dobiju nova odobrenja i koji nisu još dobili nova odobrenja, moraju ići u redovnu carinsku proceduru dok im se ne odobri pojednostavljeni carinski postupak (lokalno ili kućno carinjenje, ovlašteni uvoznik, ovlašteni izvoznik…). To je razlog zašto je ovih dana povećan broj kamiona na carinskim terminalima.

- Posebna situacija je sa pojednostavljenim carinskim postupkom po fakturi, zato što novi Zakon o carinskoj politici BiH (i novi podzakonski akti), nije ni predviđao da postoji ovo pojednostavljenje. Međutim, na zakasnjeli zahtjev privrede Vijeće ministara BiH je tek krajem januara 2023. godine usvojila Odluku o izmjeni i dopuni odluke o provođenju Zakona o carinskoj politici BiH, kojim je opet data mogućnost i pojednostavljenog carinskog postupka po fakturi.

Ova odluka Vijeća ministara je stupila na snagu tek 4. februara 2023. godine, što znači da su obveznici mogli tek od ponedeljka, 6. februara 2023. godine, podnositi zahtjeve UIO za ovaj pojednostavljeni carinski postupak. Uprava će pokušati u najkraćem vremenskom roku izdati odobrenja svima koji ispune propisane uvjete, a u međuvremnu smo čak izašli u susret poslovnoj zajednici na način da smo produžili radno vrijeme pojedinih carinskih ispostava do 22 sata, posebno onih ispostava gdje je sada veliki broj kamiona i predmeta u redovnom carinskom postupku – tvrdi Kovačević.

Iz svega navedenog proizilazi da nije UIO bilo šta izmijenila, već je primjena novog zakonskog rješenja uvjetovala potrebu izdavanja novih odobrenja za pojednostavljene carinske postupke. Oni obveznici koji su na vrijeme podnijeli zahtjev i u skladu sa novim zakonskim rješenjem na vrijeme dobili nova odobrenja za pojednostavljene carinske postupke ne moraju uopće ni ići na carinske terminale, već sve završavaju kao i ranije. UIO će učiniti sve da i ostali obveznici što prije dobiju nova odobrenja za pojednostavljene carinske postupke, poručili su iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.