Istraživanje
U Tihom okeanu se pojavilo novo ostrvo, na njemu pronađeni neočekivani organizmi
Kada se 2015. godine u južnom dijelu Tihog okeana pojavilo novo ostrvo, geolozi, biolozi i ekolozi dobili su jedinstvenu priliku za istraživanje. Takva situacija je idealna za proučavanje prvih formacija ekosistema, odnosno uvid u to kako mikrobi koloniziraju nova područja.
31.01.2023. u 11:03

Ostrvo Hunga Tonga-Hunga Ha'apai (Hunga Tonga) nije imalo veoma dug život. Nakon što se pojavilo 2015. zbog vulkanske erupcije, nestalo je usred istog događaja početkom 2022. Međutim, tokom svojih sedam godina postojanja, ostrvo je otkrilo neke vrlo zanimljive tajne.

U novoj studiji, naučnici su objavili dokaze o neočekivanoj zajednici mikroba na ostrvu koji metaboliziraju sumpor i atmosferske plinove, slično organizmima koji se pojavljuju u vrlo različitim staništima - termalnim izvorima na površini ili u dubinama mora.

- Nismo to očekivali. Mislili smo da ćemo pronaći organizme koje nalazimo prilikom povlačenja ledenjaka ili cijanobakterije, učestalog kolonizatora. Umjesto toga, otkrili smo jedinstvenu skupinu bakterija koja metabolizira sumpor i atmosferske plinove - rekao je ekolog Nick Dragone sa Univerziteta Colorado, a prenosi Science Alert.

Dragone i njegovi kolege prikupili su 32 uzorka tla s različitih površina na otstrvu, od onih u blizini mora pa sve do vrha kratera. Na ostrvu se vrlo brzo pojavio biljni svijet, vjerojatno zahvaljujući sjemenkama u ptičjem izmetu, stoga su se naučnici koncentrirali na prikupljanje uzoraka s neobraslih područja, a zatim iz njih ekstrahirali i sekvencirali DNA.

U svim uzorcima s kratera pronašli su bakterije i arheje (prabakterije) iako su ti mikrobi bili manje raznoliki od onih iz obližnjih vegetacijskih područja – ali i vrlo specifični. Naime, bilo bi logično da su prvi mikrobi na novom ostrvu došli iz okeana ili ptičjeg izmeta, ali izgleda da to ovdje nije bio slučaj. Stručnjaci pretpostavljaju da su se pojavili iz podzemnih dubina.

- Ovi jedinstveni mikrobi su se vrlo vjerojatno pojavili zbog svojstava povezanih s vulkanskim erupcijama: puno sumpora i plina sumporovodika. Mikrobi su bili najsličniji onima pronađenim u hidrotermalnim izvorima, poput Yellowstonea - kazao je Dragone.

Premda nije rijetkost da se na tom području iznenada formiraju ostrva, oni obično ne traju previše dugo. U zadnjih 150 godina Hunga Tonga je tek treća takva kopnena masa koja se pojavila i trajala duže od godinu dana.

- Ovakve vrste vulkanskih erupcija imamo širom svijeta, ali one obično ne stvaraju ostrva. Imali smo stvarno jedinstvenu priliku za istraživanje. Niko do sada nije tako sveobuhvatno proučavao mikroorganizme na ovoj vrsti ostrvskog sistema - navodi ekolog, prenosi Index.hr.