open-navfaktor-logo
search
Mostarsko ljeto
U Spomen kući Džemala Bijedića otvorena izložba posvećena 70. jubileju Muzeja Hercegovine Mostar
U spomen kući Džemala Bijedića večeras je otvorena "Izložba informativnog plakata u Mostaru iz perioda SFRJ" autorice prof. Indire Gaštan-Bešo, kustosice Muzeja Hercegovine Mostar, koju je posvetila 70. godišnjici postojanja i ove kulturne institucije.
10.08.2020. u 22:32
get url
text


- U sklopu manifestacije Mostarsko ljeto Muzej Hercegovine Mostar željeli smo predstaviti bogat fundus naših zbirki od kojih je jedna veoma zanimljiva, zbirka plakata, koja se se sastoji od selektiranog prikaza plakata iz različitih oblasti političkih, privrednih, društvenih, kulturnih 60-ih i 70-ih godina 20 stoljeća, a koji se odnose na Mostar, SR BiH koja je jedna od republika bivše SFR Jugoslavije- kazala je Gaštan-Bešo.

Autorica je dodala da se izložba sastoji od 21 panoa, odnosno od 26 izloženih plakata.

- Moram naglasiti da je posebna specifičnost večerašnje izložbe u tome što su izloženi originalni plakati iz bogatog fundusa Muzeja Hercegovine Mostar, odnosno iz njegove zbirke koja vrednuje i
čuva bogatu građu i hronološki obuhvata period od 1950-tih do danas. Sačuvano je čak po 2 ili više primjeraka autentičnog plakata. Svaki plakat, pa tako i informativni, prenosi onovremene aktivnosti jedne sredine politčike, društvene, ekonomske, kulturne, zabavne itd. prenoseći na stanovit način atmosferu i kolorit vremena iz kojeg potječu, iako prolaznog karaktera čuvaju jedan isječak vremena u kojem
su nastajali- istakla je autorica izložbe Indira Gaštan-Bešo.

O značaju i važnosti izložbe govorila je mr. Azra Đelmo, direktorica Muzeja "Bitka za ranjenike na Neretvi" Jablanica.

- Ova izložba nas podsjeća na važnost plakata kao medija putem kojeg su se prenosile određene poruke. Plakat je zaista predstavljao važan medij u bivšoj Jugoslaviji. Prepoznat je još u toku Drugog Svjetskog rata kao važno sredstvo političke propagande. Dizajn tih plakata bio je obilježen simbolima socijalizma i komunizma uz obavezne slogane koji su nosili određene političke poruke. Nakon rata, plakat je nastavio da na neki način služi kao medij putem kojeg se šalju te političke poruke, tako da čak i ovi informativni plakati, koji su za primarni cilj imali informisati javnost o političkim, kulturnim i dr. događajima, svojim dizajnom su često prenosili političke poruke - kazala je Đelmo.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.