Nedjelja, 25.10.2020.

Automafija

U krađe vozila išli autom Čupine supruge, višak dijelova palili i bacali po Sokocu

U okviru organizovane kriminalne grupe formirane i manje grupe koje su se bavile iznudom novca od vlasnika automobila i rastavljanjem vozila 

Džermin Pašić, tužilac Tužilaštva BiH danas je na ročištu na Sudu BiH nastavio sa čitanjem optuženice koja je podignuta protiv 25 osoba, članova najveće automafijaške grupe u BiH koja se tereti za krađu više od 200 automobila vrijednih milione maraka.

Tužilac je danas pročitao dijelove optužnice koja se odnosi na krađe koje su članovi automafije sa područja Istočne Ilidže činili na području Kantona Sarajevo. Glavni akteri ovih krađa su bili Sreto i Miroslav Pajić, Davor Ninković i Enis Mandal. Zanimljivo je da je ova grupa kao vozilo za izviđanje odnosno pripremu krađa automobila koristila "peugeot 307", automobil u vlasništvu supruge Davora Ninkovića, zvanog Čupo. Automobile koje bi ukrali potom bi skrivali u garaži koju su u Pejtonu na Ilidži unajmljivali u tu svrhu ili na parkinzima kod tržnog centra Mercator na Ilidži.

Auta krili na parkinzima

Automobile su znali parkirati i na parkinzima ispred zgrada na Ilidži pa su tako, između ostalih ugrali "golf 5" koji su potom sakrili na parkingu ispred zgrade i pokrili ceradom da bi dan kasnije taj automobil prevezli u Kiseljak i prodali ga za 800 eura. Kasnije je to vozilo policija pronašla u mjestu Lug. 

Miroslav Pajić je obično išao u akciju zajedno sa Enisom Mandalom , a "borbenjakom" s kojim su se vozili obično je upravljao H. Š.

U maju 2015. godine Pajić je sa još nekim članovima grupe na području Ilidže, u Pijačnoj ulici, koja je inače najčešća meta kradljivaca automobila, ukrao automobil BMW.  Dan kasnije, koristeći to vozilo kao "borbenjak" krenuli su u akciju na području Vogošće. Obilazili su pakringe kada su ih na prilazu iz pravca stambene zgrade i hotela "Home Story" zatekli pripadnici PS Vogošća. Kradljivci su imali fantomke na glavi . U momentu kada je uočio policiju, Pajić, koji je bio na mjestu vozača, naglo je pokrenuo vozilo i njime udario policijski automobil te je drugi pripadnik grupe kradljivaca uperio oružje u policiju. Policajci su u tom momentu zapucali, te je tom prilikom ranjen Miroslav Pajić u desnu podlakticu. Tada su uspjeli umaći policiji. 

(Za ovaj događaj već je vođen proces protiv Pajića pred Kantonalnim sudom u Sarajevu, ali je on oslobođen zbog nedostatka dokaza, op.a.) 

Dalje je tužilac pojasnio kako su nakon krađa automobila optuženi vozila prevozili do Višegrada ili Rudog, gdje su ostavljali automobile koje su dalje preuzimali Zoran Mirjanić i druge osobe te ih preko nelegalnih graničnih prijelaza prebacivali u susjednu Srbiju.

Grupa za iznudu

Na čelu grupe koja je djelovala na području Zapadne Hercegovine, sudeći prema navodima optužnice bio je Jozo Markić, a sarađivao je sa izvjesnim C. J. Oni su automobile krali na području Hercegovine odnosno u Mostaru, Čitluku, a potom bi se pobrirnuli da ukradeni automobili budu prodati i prebačeni u susjednu Srbiju ili eventualno rastavljeni u dijelove u garaži koja je pripadala Goranu Nižiću, zvanom Arafat.

Nakon što bi Markić i njemu poznati članovi grupe ukrali automobil obično bi ga prevozili u Konjic i ostavljali na samom pakringu u Konjicu, u mjestu Drecelj, gdje bi ga preuzimali članovi grupe Zorana Mirjanića te ga prevozili u Srbiju. Ova grupa je automobile znala ostavljati i na području Tjentišta na napuštenoj benzinskoj pumpi gdje bi vozilo preuzeo J.I. pa potom vozilo prevozio u Srbiju sa nepripadajućim registarskim oznakama.

U okviru ove organizirane kriminalne grupe formirana je, prema navodima optužnice i posebna grupa, čiji je zadatak bio iznuđivanje novca za povrat vozila njihovim vlasnicima.
Oni bi, nakon što bi grupa kradljivaca sa Pala ili iz Mokrog ukrala automobile, stupali u kontakt sa vlasnicima vozila te od njih direktno, a često i putem posrednika, tražili novac kako bi im vratili vozilo.  U okviru ove grupe djelovali su Puniša Purković, Dalibor Vasković, Miroslav Škobo i Mirsad Brkić.

Prethodno bi iznos koji će tražiti od vlasnika dogovorili sa članovima grupa koje su krale vozila kao i mjesto i vrijeme povrata automobila koji je ukraden. Novac koji bi dobili za povrat dijelili su između sebe.

Cijena otkupa kretala se od 1.500 eura do 4.000 eura, ali nisu svi vlasnici automobila pristajali na njihove zahtjeve. Optuženi su tada automobile sa nepripadajućim registarskim oznakama i uz pratnju čistača koji bi izviđali puteve i vozače obavještavali o policijskim kontrolama, vozilo prevozili u susjednu Srbiju, gdje bi ga preuzimali drugi članovi grupe i dalje prodavali.

Na imanjima rastavljali automobile

U okviru ove grupe djelovala je i još jedna posebna grupa koju su činili Zoran Mirjanić, Bojan Stašević, Milorad Mirković, Zoran Čobović, Nikola Radi, Branislav Gordić i S. S. Oni su pak imali zadatak da rastavljaju ukradene automobile na području Sokoca te da dalje preprodaju te dijelove.

Mirjanić, Stašević i Radić su zajedno sa S. S. preuzimali ukradena vozila i potom ih odvozili na ranije pripremljenu lokaciju u mjestu Kula - Bjelosavljevići na posjed u vlasništvu Bojana Staševića. Vozila su se rastavljala i na imanju Branislava Gordića.

Na ovu lokaciju su ukradena vozila dovozili i drugi pripadnici grupe, pa ih zajedno sa Čobovićem, Mirkovićem i drugima rastavljali u dijelove, pri tome uklanjajući identifikacione oznake da bi potom izdvajali dijelove koji su pogodniji za transport i dalju prodaju dok su s namjerom prikrivanja tragova krivičnog djela preostale djelove rezali u manje komade, palili i bacali na području Sokoca, a one koje su izdvojili prodavali su na području Sokoca, Bijeljine, Zvronika, Tuzle, Živinica i šire.

Tužilac je do kraja čitanja optužnice pobrojao najmanje 50 automobila koji su na ovaj način rastavljeni i preprodati.

Nastavk suđenja planiran je za 29. novembar.

 

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter.
Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected].
automafija
Notice: Undefined offset: 1 in /usr/www/users/faktox/post-parts/main-part.php on line 224
prdmet Volan
Notice: Undefined offset: 2 in /usr/www/users/faktox/post-parts/main-part.php on line 224
Danilo Cicović
Vezani tekstovi
Više iz kategorije
Najnovije Najčitanije Na vrh