Turska delegacija u Tuzli: Konkretni potezi oko autoputa Sarajevo-Beograd do kraja godine

Objavljeno: 07.02.18 u 20:28 Autor: J. Bojić

U sjedištu Vlade Tuzlanskog kantona danas je održan sastanak na temu planiranja trase autoputa Sarajevo-Beograd. Delegacija Vlade Tuzlanskog kantona predvođena premijerom Begom Gutićem ugostila je tursku delegaciju, koju je predvodio zamjenik generalnog direktora Direkcije autocesta Republike Turske Mehmet Tutas, kao i predstavnike Minstarstva prometa i komunikacija BiH.

Osnovni cilj posjete je da se turska delegacija informiše o svim detaljima projekata kako bi mogla pristupiti izradi studije izvodljivosti. Grupa eksperata iz Turske prije Tuzle posjetila je Brčko i Bijeljinu, da bi dobila sve informacije oko potencijalne trase autoceste.

Gotove studije izvodljivosti

Premijer Bego Gutić naglasio je da sa stanovišta struke trasa na ovom području je potpuno opravdana. Region Tuzle, Brčkog i Bijeljine je najrazvijeniji u BiH i za sebe veže oko milion i po ljudi. Naime, Tuzla na dnevnoj bazi trenutno ima 30.000 ulaza automobila dnevno, a čak 12.000 izlaza u pravcu Brčkog.

- Naša prednost je i to što se trasa savršeno uklapa u budući Koridor V-C. Tu mislimo na ipsilon krak od Žepča prema Tuzli i za tu dionicu već imamo studiju izvodljivosti, idejno rješenje, elaborat o eksproprijaciji. Ranije vlade TK izradile su studiju izvodljivosti za dionicu Tuzla - Brčko, kao i studiju izvodljivosti i elaborat o eksproprijaciji. Dakle, za trasu Žepče - Brčko pripremni radovi su već gotovi - rekao je nakon sastanka premijer TK Bego Gutić.

Inače, stanje na terenu "snimaju" dvije turske delegacije, jedna je zadužena za trasu od Sarajeva do Bijeljina, odnosno od Višegrada do Sarajeva, dok je druga delegacija u Beogradu i vrši procjene na području Srbije.

Konkretni potezi

- Za nas je veoma bitno da polazna tačka za radove bude Tuzla i to smo predložili gostima iz Turske. Smatramo da prvo treba graditi dionicu prema Brčkom, a potom prema Žepču ili u oba pravca istovremeno. Postojanje studije izvodljivosti ove projekte pojeftinjuje. Dionica od Tuzle do Brčkog je najjeftinija, jer 80 posto te trase ide kroz državno zemljište i trebala bi koštati oko 460 miliona eura. Dionica od Žepča do Tuzle bi trebala biti najskuplja, jer je tehnički zahtjevna i koštat će oko 760 miliona eura - rekao je premijer Gutić.

Vlada TK danas je zvanično uručila pismo podrške ovom projektu koje je primio zamjenik generalnog direktora Direkcije autocesta Republike Turske Mehmet Tutas.

- S obzirom na pojačanu dinamiku i razgovore na ovu temu, očekujem prve konkretne poteze do kraja godine. Tu mislim na određivanje trase autoputa, zatim predlaganje modela finasiranja i početka radova - zaključio je Gutić.

Tuzlanski kanton bi izgradnjom autoputa Sarajevo-Beograd riješio dva ključna problema, a to je kvalitetna veza sa našim glavnim gradom, ali i izlazak ka Evropskoj uniji, preko Brčkog.