open-navfaktor-logo
search
Uvedeni za vrijeme OI
Trenutno GRAS ima samo 20 trolejbusa od kojih je najstariji iz 1986. godine
Prije nekoliko dana prvi novi trolejbus iz Bjelorusije krenuo je prema Sarajevu.
21.02.2022. u 15:36
get url
text

Ipak, ovim trolejbusom Sarajlije će se moći voziti tek za nekoliko sedmica jer kada dođe, mora na carinu i da prođe ostale potrebne provjere. Tek tada će biti uključen u gradski saobraćaj.

Novi trolejbusi imaju kapacitet minimalno, kako je istaknuto, 130 putnika i najmanje 35 sjedećih mjesta. Opremljeni su naprednim sistemima naplate karata i brojanja putnika, videonadzorom, pristupom za osobe sa invaliditetom, klima uređajem, LED osvjetljenjem i povećanim komforom u vožnji, dok će u njih biti ugrađen i određeni broj USB priključaka za mobilne telefone.

Nabavka trolejbusa od firme BKM Holding je provedena u skladu sa pravilima i procedurama EBRD-a, a ukupna vrijednost ugovora za nabavku svih 35 niskopodnih trolejbusa iznosi 19,5 miliona eura. Isporuka prvih 25 trolejbusa najavljena je do proljeća, a deset dodatnih na sarajevskim ulicama se očekuje u septembru.
GRAS u saobraćaj trenutno uključuje 20 trolejbusa, a najstariji je proizveden 1986. godine. Prosječna starost sarajevskih trolejbusa koji saobraćaju je 29 godina.

- Posljednji novi trolejbusi kupljeni su 1983. godine, a trolejbuski saobraćaj počeo je raditi godinu poslije. Devet polovnih trolejbusa je kupljeno 2015. godine, a 2019. još 14 polovnih vozila - rekli su za Faktor iz GRAS-a.

Ahmed Hodžić od 1986. godine radi u GRAS-u kao vozač trolejbusa.

- Olimpijada nam je donijela mnogo lijepih stvari, a jedna od njih su i trolejbusi. Emerik Blum je zbog zagađenosti predložio uvođenje trolejbuskog saobraćaja i to je nešto najbolje što se desilo u historiji Sarajeva. Tada je bilo osam linija i tada smo imali dovoljan broj vozila. Mislim da je bilo oko 100 trolejbusa, a svaki dan najmanje 60 je izlazilo da prevozi Sarajlije. Nažalost, u agresiji na BiH uništeni su svi trolejbusi. Neki su uništeni na sarajevskim ulicama, a neki od agresorskih granata u depou. Trenutno imamo 20 trolejbusa, ali 5-6 je u vrlo lošem stanju i poslije nekoliko vožnji vraćaju se u garažu. Bruka i sramota u kakvom su stanju trolejbusi. Hvala Bogu pa ću do kraja godine u zasluženu penziju. Svi jedva čekaju trolejbuse iz Bjelorusije, ali mislim da će oni već za dvije godine biti za staro gvožđe – kaže za Faktor Hodžić.

Ahmed Hodžić, trolejbus, vozač, GRAS, 21.02.2022
1 od 5
left-arrowright-arrow
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.