open-navfaktor-logo
search
Godinama trpe nepravdu
Taksisti i rent-a-car agencije najavljuju blokadu ceste koja vodi ka Tuzlanskom aerodromu
Taksisti iz Tuzle i Živinica, uz podršku svojih kolega iz Sarajeva te zaposlenih u više od 10 rent-a-car kuća koje rade na Međunarodnom aerodromu Tuzla (MAT), narednog petka organizirat će blokadu tuzlanske zračne luke.
20.05.2021. u 14:51
get url
text
Međunarodni aerodrom Tuzla

- Nećemo blokirati aerodrom, jer je to međunarodni granični prijelaz, ali ćemo našim vozilima blokirati kružni tok, odnosno skretanje koje vodi ka aerodromu. To radimo jer nam je zbog nelojalne konkurencije pratično onemogućeno da preživimo - kaže predsjednik Udruženja "Živinice taksi" Safet Šehić.

On objašnjava da problem na MAT-u traje već šest godina, a radi se o tome da prijevoz putnika obavlja se bez licenci i potrebnih dozvola.

- Te firme koje svakodnevno rade na MAT-u kupe putnike i voze u svim pravcima po BiH, ali i van naše zemlje. Dakle vrše cestovni prijevoz putnika pod krinkom rent-a-cara - kaže Šehić.

Dodaje da je na MAT-u ostalo 13 taksista koji plaćaju mjesečni zakup za parking mjesto, a da ih je pet u posljednjih nekoliko mjeseci prestalo s radom.

Safet Šehić i Almir Avdić

- Nelojalna konkurencija vrši nelegalan cestovni prijevoz putnika. Žalili smo se svim nadležnim institucijama policiji, inspekciji, resornom kantonalnom ministarstvu i Upravi MAT-a. Nismo dobili nikakavu povratnu rekaciju, ljudi rade kako rade i niko im ništa ne može - kaže Almir Avdić, vlasik rent-a-car kuće Magus Centar.

On kaže da su se dvije velike rent-a-car kuće već povukle s MAT-a, a pitanje je koliko će ih ostati.

- Oni koriste putnička luksuzna vozila i kombi vozila za prijevoz putnika sa MAT-a prema Banjoj Luci, Kozarcu, Prijedoru, Sarajevu, Mostaru... To nije legalno i to je vrlo lako utvrditi. Samo po cijenama je jasno da tu nešto nije u redu, jer je po putniku prijevoz do Sarajeva košta 25 KM, do Banje Luke 50 KM... Oštećeni smo i mi i taksisti - zaključuje Avdić.

Objašnjavaju nam da "šema" ide tako da se nakon slijetanja aviona prikuplja osam putnika, a putnik koji posljednji dođe potpisuje se kao vođa o organizirane grupe putnika te se tako pokušavaju zaobići odredbe zakona. Dakle, prave se fiktivne grupe putnika, a kasnije svako izlazi gdje mu odgovara, kao da se radi o cestovnom prijevozu putnika.

Po Zakonu o cestovnom prometu FBiH taksi prijevoz mogu obavljati vozila koja uz vozača primaju maksimalno četiri putnika. Rent-a-car usluge, po istom zakonu, mogu se vršiti vozilom koje uz vozača ima četiri, a maksimalno sedam putnika, a u zakonu izričito stoji da "korisnik rent-a-car vozila ne može vršiti javni prijevoz iznajmljenim vozilom". Međutim Na MAT-u se upravo to dešava, tvrde naši sagovornici.

Međunarodni aerodrom Tuzla

Riječ je o najmanje dvije firme, a ponekad ih je i više, koje se na ovaj način bave prijevozom putnika.

Samo Udruženje "Živinice taksi" uputilo je više od 20 dopisa raznim institucijama ukazujući na ovaj problem, ali niko nije reagirao. Zbog toga su taksisti i rent-a-car agencije odlučile krenu u blokadu ceste ka MAT-u.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.