Važan mineral

Sve što niste znali: Koliko je ženi potrebno magnezija, a koliko muškarcu, smije li se davati djeci...

Objavljeno: 11.11.2019. u 20:10

Preporučena dnevna doza magnezija za odrasle je između 250 - 375 mg. U slučaju da uzmete više, može doći do pojave proljeva

Mnogi pate od nedostatka magnezija koji se često manifestira grčevima u listovima nogu.

Bol se najčešće javlja u noći tokom spavanja. Mišići se odjednom počinju grčiti, listovi postanu tvrdi kao kamen i izrazito bolni, a nerijetko se grčenje širi i na stopalo. Bol je tako jaka da se osoba naglo budi.

Poslije toga nemoguće je vratiti se ugodnom noćnom snu.

Čak i kad grčevi popuste i nestanu, ostaje osjećaj napetosti i strah od ponovnog napada boli.

Od ove neugodne pojave naročito pate žene, a bolna buđenja česta su i kod osoba koje se amaterski bave sportom, starijih ljudi i oboljelih od šećerne bolesti.

Činjenica da do grčeva najčešće dolazi noću proizlazi iz prirodne oscilacije nivoa magnezija u tijelu. Preparate magnezija najbolje je uzimati uvečer kako bi se spriječio pad nivoa ovog minerala u ranim jutarnjim satima. Na taj način omogućava se učinkovita noćna zaštita i sprečava pojava bolnih grčeva u listovima, uz miran san.

Također, magnezijev hlorid može biti i sastavni dio kupki za opuštanje, te može poslužiti prilikom izrade šumećih kuglica. 

Magnezij dokazano doprinosi normalnom funkcioniranju živčanog sistema te smanjenju umora i iscrpljenosti. Ukoliko ste se prepoznali, evo nekoliko stvari koje biste trebali znati ako patite od nedostatka magnezija.

Kako ga uzimati

Magnezij je najbolje uzimati putem hrane, odnosno namirnica koje su bogate njim, kao što su špinat, zeleno povrće, orašasti plodovi i sjemenke. U slučaju manjka magnezija u organizmu potrebna je dodatna suplementacija pomoću različitih dodataka prehrani.

Ko bi trebao više uzimati magnezija

Manjak magnezija može nastati u slučaju nedovoljnog unosa magnezija, kao posljedica neuravnotežene prehrane, u slučaju pojačanog izlučivanja iz tijela, primjera radi, u slučaju upotrebe nekih lijekova (laksativa ili diuretika), zatim kao posljedica pojačane tjelesne aktivnosti ili u slučaju malapsorpcije, kada zbog određenih probavnih poremećaja, crijeva ne mogu apsorbirati dovoljno magnezija iz hrane. Povećane potrebe za magnezijem pokazale su se i u slučaju ateroskleroze, povišenog krvnog pritiska, dijabetesa, živčane napetosti, razdražljivosti, poremećaja spavanja te za prevenciju migrene.

Može li se osoba predozirati magnezijem i koje su nuspojave

Preporučena dnevna doza magnezija za odrasle je između 250 - 375 mg. U slučaju da uzmete više može doći do pojave proljeva.

Priridni izvori

Od prirodnih izvora magnezija valja spomenuti orašaste plodove, sjemenke (npr. chia sjemenke), banane, žitarice (npr. zob) te povrće (brokula, grašak, špinat, blitva) te prirodne izvorske vode koje obiluju magnezijem.

Koliko magnezija treba ženama, a koliko muškarcima

Magnezij, ukoliko se govori o dodacima prehrani, može se nabaviti u različitim hemijskim i farmaceutskim oblicima. Najzastupljeniji na našem tržištu su magnezijev oksid, magnezijev citrat, magnezijev hlorid, u farmaceutskim formulacijama kao što su šumeće tablete, prašak, kapsule ili tablete. Ženama je otprilike potrebno 250 - 280 mg dnevno, a trudnicama i muškarcima nešto više, oko 350 mg.

Djeca i magnezij

Magnezij se djeci ne smije davati bez ljekarskog nadzora. Dojenčadi i djeci do tri godine života prerporučuje se 40 - 80 mg magnezija dnevno, djeci od četiri do šest godina oko 120 mg dnevno, a mališanima od sedam do 10 godina oko 170 mg dnevno.

Utjecaj na druge lijekove

Vrlo je važno napomenuti da magnezij treba uzimati s minimalno dva do tri sata prije ili četiri sata nakon uzimanja drugih lijekova, jer ovaj mineral može smanjiti apsorpciju drugih lijekova i njihovu djelotvornost. Također, bitno je napomenuti, da bi magnezij u trudnoći trebalo prestati konzumirati u većim količinama do tri mjeseca pred porod, jer može smanjiti kontrakcije maternice.

Izvor:   Faktor

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter. Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected]

Vezani članci

Iz kategorije