VEZANI TEKST - Dok se "najministar" Šteta hvali nagradama, Forto već pomjera rokove završetka rekonstrukcije pruge

Nakon što je Ministarstvo finansija dalo pozitivno mišljenje, odnosno potvrdilo da se može pristupiti proceduri zaduživanja, krenulo se u dalju realizaciju te je na kraju upućen i zahtjev Vladi Federacije BiH.

Prema dostupnim dokumentima, Šteta je zatražio dodatna sredstva u iznosu od 35 miliona eura, a građani bi taj dug, navodi se, otplaćivali narednih 20 godina.  

Ta dodatna sredstva bit će utrošena na, kako pojašnjavaju, četiri veoma važne komponente projekta Gradskog prijevoza i to: za sanaciju, rekonstrukciju i modernizaciju pruge šest miliona eura, za obnovu voznog parka tramvajskog saobraćaja 17 miliona eura, za izgradnju gradske saobraćajnice I transferzala dionica II (Bare-tunel Kobilja glava-Hotonj), devet miliona i za uređenje trolejbuskog depoa tri miliona eura.

Naime, odobreno finansiranje Evropske investicione banke za rekonstrukciju gradskog preijevoza iznosilo je 75 miliona eura. A ovo bi bio drugi ugovor potpisan sa spomenutom bankom, nakon što je prvi iznosio 40 miliona eura.

VEZANI TEKST - Da li će tramvajska pruga u Sarajevu koštati dodatnih 15 miliona eura?

I upravo tada kada su Šteta i njegovo ministarstvo radili na dodatnom zaduživanju neke od informacija da bi nas rekonstrukcija tramvajske pruge mogla dodatno koštati dospele su u javnost kao i naznake da bi rok za izvođenje radova mogao  biti premašen. Zastupnici Demokratske fronte u Skupštini Kantona Sarajevo Bibija Kerla i Mirza Čelik upozorili su sredinom aprila iznijeli informacije kako će ovaj projekat koštati građane dodatnih 15 miliona eura.

Ministar je tad spretno izašao pred javnosti i naglasio da rekonstrukcija teče prema planu te da će pruga biti završena u roku, odnosno da će prvi dio biti završen do augusta ove godine, a drugi dio do augusta sljedeće godine. Ukoliko ne bude tako, Šteta je najavio da će podnijeti ostavku.

- Neki kvazipolitičari koji su svoju karijeru gradili na lažima, neistinama i mijenjanju političkih stranaka našli su se da osporavaju te stvari. Taj zastupnik Čelik je ugrozio državu BiH. On govori o nekim tajnim ugovorima za dodatnih 15 miliona eura. Znate li ko potpisuje te ugovore s EBRD-om? Država Bosna i Hercegovina - kazao je tom prilikom Šteta osvrnuvši se na dodatne troškove.

VEZANI TEKST - Šteta: Podnijet ću ostavku ako pruga ne bude završena u roku

No početak augusta donosi nam i prekretnicu u Štetinim stavovima, te ministar iznosi:

- Ja moram istaći da trenutno što se dešava na radovima pruge, daje za pravo da kažem da neću dati ostavku. To sam izjavio u tom momentu da potaknem na odgovornost nas u izvršnoj vlasti. Mi do sada nismo imali slučaj da je neki projekt bio završen u roku.