Kanton Sarajevo

Statistički podaci: Na ulicama je sve više automobila, manje putnika u javnom prijevozu

Objavljeno: 18.11.2019. u 21:06 Autor: B. P.

Lindov je naveo kako bez javnog prijevoza na području Sarajeva nije održiv razvoj grada, te da se "ne može održati prijevozna usluga koja je na području Sarajeva u stalnom opadanju"

Broj automobila u Kantonu Sarajevo iz godine u godinu je sve veći, a istovremeno opada broj putnika koji se voze u javnom gradskom prijevozu. 

Prema podacima Zavoda za informatiku i statistiku KS, u 2008. godini u trolejbusima, tramvajima i gradskim autobusima prevezeno je 112.047 putnika, dok je deset godina kasnije taj broj pao na 93.396.

Istovremeno, u ovom kantonu 2008. godine registrovana su 106.593 putnička vozila, a do 2018. godine broj je porastao na 134.191.

Podaci Zavoda za statistiku i informatiku KS ukazuju na to da je najviše putnika gradskim prijevozom putovalo 2010, 2011. i 2012. godine, a najčešće korištena prijevozna sredstva tada su bili tramvaj i autobus.

U tabeli koju možete vidjeti ispod ovih redova prikazano je kako se broj vožnji u sredstvima javnog gradskog prijevoza od 2012. u kontinuitetu smanjivao, da bi u 2018. godini došao do broja od 41.795 putnika prevezenih u tramvaju, 37.176 u autobusu, te 14.425 osoba koje su putovale trolejbusom. 

FOTO: Screenshot

Dok se broj prevezenih putnika u sredstvima javnog gradskog saobraćaja smanjuje, podaci Zavoda za statistiku i informatiku KS ukazuju na to da se povećava broj registovanih putničkih vozila. 

Osim automobila, prema statistikama je na ulicama Sarajeva, iako neznatno, povećan i broj registrovanih motocikala u odnosu na prije 10 godina. 

Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu, navodi kako je povećanje motornih vozila na sarajevskim ulicama "na neki način potreba". 

- Društvo se jednostavno tako razvija i to nije samo situacija u Sarajevu - kazao je.

Lindov je naveo kako bez javnog prijevoza na području Sarajeva, ili bilo kojeg drugog grada, nije održiv razvoj grada, te da se "ne može održati prijevozna usluga koja je na području Sarajeva u stalnom opadanju".

- Nekada je broj putovanja bio gotovo pola-pola, prije nekih pet do deset godina. Danas je 55 posto u korist individualnih putovanja u odnosu na putovanja javnim prijevozom, a kako raste broj privatnih vozila, slabi usluga javnog prijevoza. Sve je više ljudi koji će dnevna putovanja obavljati individualnim motornim vozilom nego sa javnim prijevozom – istaknuo je.

Mustafa Mehanović, profesor na sarajevskom Saobraćajnom fakultetu, kazao je kako se mora zvanično utvrditi da li je manji broj putnika u javnom gradskom prijevozu povezan sa povećanim brojem automobila u KS, te donijeti konkretne mjere i strateška opredjeljenja za rješavanje ovog problema - ukoliko je to slučaj.

- Dio javnog saobraćaja prebačen je na privatne firme. Javni gradski prijevoz se ne može održati i morat će se povećati subvencije ili pustiti da to ide preko leđa putnika – naglasio je Mehanović.

Izvor:   Faktor

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter. Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected]

Vezani članci

Iz kategorije