Razvojni projekti

Šta se krije iza žalbe Pennyja: Čiji interesi bi mogli ugroziti gradnju Prve transverzale

Objavljeno: 26.10.2019. u 20:20 Autor: R. Dautefendić

Niko u Vladi Kantona Sarajevo ne zna šta piše u žalbi Pennyja, a čak ni iz ove firme ne žele otkriti na šta se žale, dok se u javnosti stvara sumnja o rušenju projekta Prve transverzale, a ne objekata koji se nalaze na ovoj trasi 

Na potezu od Tehničke škole do ulice Braće Begić treba se srušiti 28 objekata

Je li na pomolu nova afera vezana za izgradnju Prve transverzale u Sarajevu? Hoće li žalba firme Penny plus zaustaviti rušenje objekata koji se nalaze na trasi buduće Prve transverzale? Inače, i dio objekata Penny plusa u naselju Velešići također je nikao na trasi Prve transverzale.

Članovi kantonalnog Operativnog tima za praćenje realizacije projekta Prve transverzale u srijedu su upoznati na sastanku da je kompanija Penny plus uputila žalbu na javni poziv za rušenje objekata koji se nalaze od Kranjčevićeve do ulice do Braće Begić.

- Kako saznaju novinari Avaza, zaustavljanju radova nadaju se korumpirani političari i prave atmosferu da žalba može zaustaviti konkurs. Uostalom Pennyjeve dozvole za izgradnju objekta na dva hektara i to preko trase Prve transverzale predmetom su ozbiljnih istraga zbog nejasnoća kako je i ko mogao izdati takve dozvole. Uz to, već se spekulira da su pojedini političari u Kantonu Sarajevo interesno vezani za porodicu koja je vlasnik Pennyja – objavio je Dnevni avaz u broju od četvrtka.

Ovaj list  je otišao korak dalje i firmu Penny plus i njenog vlasnika Mesuda Hrbata prozvao kako "žele prevariti državu" i "za nelegalni objekt traže milione i blokiraju gradnju moderne ceste".

Tragom ovig informacija i ozbiljnih optužbi pokušali smo stupiti u kontakt sa vlasnikom Pennyja Mesudom Hrbatom, no on se nije javljao na telefonske pozive. I odgovorni u firmi Penny  ne žele pričati o ovom slučaju. Almedin Kadrić, direktora Pennyja, kratko je poručio:

- Ne želimo ništa kazati niti komentarisati o našoj žalbi – rekao je Kadrić za Faktor.

Pokušali smo dobiti pojašnjenje i iz Zavoda za izgradnju KS, odnosno dobiti odgovor na pitanje zbog čega se žalio Penny plus i da li to može usporiti gradnju Prve transverzale.  Objašnjeno nam je da je direktor Mirza Hulusić na službenom putu izvan BiH, a on je jedini ovlašten za davanje izjava.

I direktor Direkcije za puteve Selmir Kovač nije se javljao na naše pozive da kaže na šta su se žalili iz firme Penny.

Šta piše u misterioznoj žalbi Pennyja, nije želio komentarisati niko, tim prije što su iz Vlade KS javnosti  prezentirani oprečni stavovi.

Nakon sastanka Operativnog tima koji je predvodio premijer Kantona Sarajevo Edin Forto saopćeno je kako je "neizvjestan datum za rušenje objekata na dionici Prve transverzale od ulica Kranjčevićeva do Braće Begića zbog žalbe firme Penny plus". To je, poručeno je u zvaničnom saopćenju, "ključna informacija sa kojom su danas upoznati svi učesnici redovnog sedmičnog sastanka Operativnog tima za praćenje realizacije projekta izgradnje Prve transverzale". 

Premijer Forto također nije želio komentirati poruke sa sjednice Operativnog tima. Uputio nas je na  Adnana Štetu, ministra saobraćaja, koji  je za Faktor  izjavio da ništa ne zna o žalbi Pennyja, ali navodno pretpostavlja da imaju neke materijalne gubitke.

- Raspisan je javni poziv za rušenje 28 objekata na trasi Prve transverzale od Tehničke škole do ulice Braće Begić. Penny je uputio žalbu Direkciji za puteve KS i oni su je odbili i sa obrazloženjem da je neosnovana. Ta žalba će otići do državnog Ureda za žalbe, ali nas to neće zaustaviti u rušenju objekata koji su imovinski završeni i gradnji transverzale i Vlada KS će pronaći način kako da ubrza radove, a ne da ih uspori – kaže Šteta.

Šta se krije iza misteriozne žalbe Pennyja, može se samo nagađati. Mnogo je nejasnoća i još više obećanja koja čekaju na ispunjenje. Savjetnik načelnika Općine Centar Mustafa Resić za Faktor je 28. juna 2019. godine komentirao mogućnost rušenja prodajnog objekta Pennya.

- Mi imamo činjenicu da je Penny vlasnik većine zemljišta na kojem su izgrađeni njegovi poslovni objekti. Znamo da radi 200 ljudi i imajući to u vidu, a znajući da postoji Prostorni plan KS kuda ide trasa, mi smo stanovišta da treba sagledati eventualne promjene plana da vidimo šta Penny nudi. Oni imaju određeni projekat, da kažemo alternativni. Naš je stav da struka sagleda situaciju i da ako Penny ima projekat koji je saobraćajno tehnički moguć i ako je ekonomski održiv, da ne poskupljuje radove i ako će 200 radnika ostati na poslu, zašto ne bismo išli ususret tom rješenju. Treba racionalno sagledati sa svih aspekata – kazao je tada Resić.

Iza naselja Šip, prekoputa groblja Bara, inače trenutno se gradi se mali dio Prve transverzale koji vodi do tunela na Kobiljoj Glavi, a posao bi trebao biti završen polovinom 2020. godine. 

Prema projektu, Prva transverzala počinje u Zagrebačkoj ulici u sarajevskom naselju Grbavica, prolazi budućim mostom preko Miljacke, dalje ide između Historijskog i Zemaljskog muzeja i spaja se sa ulicom Zmaja od Bosne, ide ulicom Halida Kajtaza, prolazi pored Željezničke stanice i fabrike Bosnalijek u naselju Velešići, do pumpe Gazprom u naselju Bare, obilazi naselje Šip na istočnoj strani, prolazi budućim tunelom kroz naselje Kobilja Glava, prolazi općinom Vogošća i spaja se na Jošaničku petlju.

To je ono što je predviđeno. Prva transverzala je inače projekat koji je godinama bio "na čekanju". 

Izvor:   Faktor

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter. Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected]

Vezani članci

Iz kategorije