Incident se dogodio u nedjelju, 19. aprila, kada je avion američke mornarice P-8A, koji je letio u međunarodnom zračnom prostoru iznad Sredozemnog mora, dva puta presreo ruski SU-35 u oeriodu od 100 minuta. Prvo presretanje smatralo se sigurnim i profesionalnim. Drugo presretanje utvrđeno je da nije sigurno i da je neprofesionalno zbog velike brzine i manevra kojim je udaljenost između dva aviona svedena na ispod osam metara.
BREAKING: Another unsafe #Russian intercept of @USNavy P-8 in international airspace above #Mediterranean Sea! The Russian aircraft got within 25 feet of the P-8, putting both crews in harm’s way. We expect nothing less than professional & safe interactions!@USEmbRuPress pic.twitter.com/gDdcQQRkOi
— U.S. Naval Forces Europe-Africa/U.S. 6th Fleet (@USNavyEurope) April 19, 2020
Kao odgovor, P-8A, koji je djelovao na konstantnoj visini i brzini, spustio se kako bi se udaljio i osigurao sigurnost oba aviona, saopćile su američke pomorske snage.
- Nepotrebne aktivnosti ruskog pilota SU-35 bile su u neskladu s dobrim avionskim i međunarodnim pravilima leta, ozbiljno ugrožavajući sigurnost leta oba aviona – navodi se u saopćenju.
Dodaje se kako očekuju da se ruski piloti ponašaju u skladu s međunarodnim standardima koji su postavljeni radi osiguranja i sprečavanja incidenata, uključujući Sporazum iz 1972. za sprečavanje incidenata na otvorenom i vanjskom području (INCSEA).
Ovaj incident je uslijedio nakon prvog incidenta od 15. aprila 2020. nad istim vodama, kada je ruski SU-35 letio manje od osam metara udaljen američkog P-8A.
U oba slučaja američki su avioni, tvrde, djelovali u skladu s međunarodnim pravom i nisu izazvali ovu rusku aktivnost.