Subota, 28.11.2020.

Čas historije

Sarajevski učenici uče o ratnom stradanju vršnjaka

Muzej zločina protiv čovječnosti i genocida u Sarajevu

Došli smo u muzej da radimo projekat i da istražimo naš grad koji je bio okupiran, a ovo je vrlo zanimljiv i  edukativan projekat i dosta smo mogli saznati, više nego što ima u udžbenicima, riječi su učenika Tarika Šabanovića

Učenici sarajevske Osnovne škole "Zajko Delić" u pratnji nastavnice historije u okviru pilot projekta posjetili su Muzej zločina protiv čovječnosti i genocida u Sarajevu kako bi na praktičan i aktivan način učili i istraživali o događajima iz agresije na Bosnu i Hercegovinu koja je trajla od 1992. do 1995. godine.

Belma Spahić-Ćorović, nastavnica historije, izjavila je da je ova posjeta prilika da djeca primjene ono što su naučili u školi.

- Odnosno, da znanja stečena na nastavi primijene u stvarnosti. Imaju zadatak da opišu predmete vezano za rat u Bosni i Hercegovini koji je trao od 1992. do 1995. godine. Ono što su naučili u nastavi primjenjuju praktično, a kasnije će napraviti sažetak svoga istraživanja. Svako od njih je dobio po jedan historijski slučaj i oni imaju zadatak da ga opišu - rekla je Spahić-Ćorović.

Naglasila je da je vrlo važno da djeca uče i dobro poznaju svoju historiju da se opet ne bi ponavljala jer, kako je kazala, obično se ponovi ako se ne izvuku lekcije iz dešavanja iz prošlosti.

Tarik Šabanović, učenik 9. razreda Osnovne škole "Zajko Delić", istakao je da je ovo po njemu dobra prilika da sazna i nauči mnogo više o ratu u BiH.

- Došli smo u muzej da radimo projekat i da istražimo naš grad koji je bio okupiran. Ovo je vrlo zanimljiv i jako edukativan projekat i dosta smo mogli saznati, više nego što ima u udžbenicima - rekao je ovaj učenik, te dodao da je njegov zadatak bio istražiti temu igrački u ratu. To su igračke koje su djeca sama pravila, a pritom su na svoju odgovornost izlazili vani i tražili dijelove za te igračke jer su i oni željeli da se igraju iako su znali da ih u svakom trenutku može pogoditi metak u glavu - kazao je Šabanović.

Ajša Gljiva, još jedna od učenica koje su posjetile Muzej, ispričala je da u okviru projekta istražuje temu humanitarne pomoći u ratu koju su građani dobijali kako bi preživjeli.

- Jako mi se svidjela tema jer imam puno toga da kažem o tome jer slušala sam priče od mojih roditelja šta su sve oni dobivali u ratu i kakva je bila ta humantarna pomoć. Sviđa mi se ovaj način da mi istražujemo i mislim da su ovo teme koje su nama bitne i o kojima bi trebali više da učimo i drago mi je da nas je nastavnica dovela u muzej - kazala je Gljiva, napominjući da je vrlo bitno da mladi uče o historiji i o ratnim dešavanjima.

Jasmin Mešković, jedan od osnivača Muzeja, izjavio je da je ovo vrlo važan pilot projekat gdje na poseban i aktivan pristup žele informisati i edukovati djecu o dešavanjima iz minule agresije.

- Nastojimo uključiti djecu da prilikom posjete Muzeju ne budu puki sudionoci u čitanju informacija i podataka i da ne budu robovi brojeva. Svaki učenik je dobio određenu temu gdje dolazi do teme u muzeju i tu temu slika i piše o tome i onda narednih sedam dana izučavaju tu temu, donose svoje zaključke, procjene i na kraju pripremaju rad sa kompletnim istraživanjem vezanim za tu temu - rekao je Mešković.

Naglasio je da im je glavna vodilja bila da djeca budu aktivni sudionici i da ne budu žrtve brojeva i brojki.

- U ovom prvom dijelu ovo se pokazalo jako interesantnim za učenike, za škole i naravno ovo je prilika da pozovemo i ostale škole Kantona Sarajevo i Bosne i Hercegovine da se aktivno uključe u ovakav vid izučavanja historije BiH, jer ipak su djeca generacija na kojima se Bosna i Hercegovina treba graditi i opstati - kazao je Mešković.

 

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter.
Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected].
Vezani tekstovi
Više iz kategorije
Najnovije Najčitanije Na vrh