Svi prijevoznici, kako je dodao, vrše analize povećanja troškova do kojih je došlo uslijed poskupljenja goriva, nakon čega obično dolazi do poskupljenja rezervnih dijelova, guma, a postoji i trend povećanja primanja vozača i drugih uposlenika u kompanijama. lako svjesni da razlog odliva kadrova nije samo visina plaće, prijevoznici su povećali plaće vozača.
- Do povećanja cijena će doći ukoliko ne dođe do nekog pada cijena na tržištu nafte ili ako ne dođe do intervencije države s obzirom da smo mi u više navrata tražili određene mjere koje bi mogle zaustaviti povećanje cijena – rekao je Parić za Fenu.
Po njegovim riječima, to se prije svega odnosi na smanjenje akcize na gorivo, koje se upotrebljava u javnom prijevozu putnika, te smanjenje doprinosa na plaće radnika.
Ukoliko dođe do poskupljenja usluga prijevoza putnika u međunarodnom i međuentitetskom saobraćaju, kako je naveo Parić, ono ne bi trebalo biti veće od deset posto.
Nakon značajnog rasta cijena goriva početkom oktobra prošle godine Udruženje međunarodnih i međuentitetskih drumskih prevoznika tereta VTKBiH obavijestilo je javnost o neminovnosti povećanja cijena, te ukazalo na niz zahtjeva čije bi rješavanje moglo spriječiti rast cijena transporta.
U međuvremenu prijevoznici iz vlastitih rezervi pokušavaju anulirati poskupljenje goriva i rezervnih dijelova.
- Od tog perioda mi čekamo reakciju nadležnih, a, koliko je meni poznato, zasad niti jedan prijevoznik nije podizao cijene. U preduzećima postoji određeni nivo tolerancije na udar određenih skokova cijena, kao što je gorivo, ali se to ne može podnijeti neki duži vremenski period. Poređenja radi, cijena goriva u decembru 2021. bila je 25 procenata veća u odnosu na cijenu iz januara 2021. godine - naveo je Parić.