open-navfaktor-logo
search
GIKIL
Radnici sutra sa 14 autobusa dolaze u Sarajevo, ministrica Đapo bez komentara
Tražimo od Vlade FBiH da se uključi u rješavanje problema GIKIL-a kao što se uključila za Aluminij u Mostaru,jer zatvaranje GIKIL-a bi uzrokovalo nesagledive štete, poručio Mirsad Imamović
Nedim Pobrić
22.11.2018. u 14:53
get url
text

Radnici Global Ispat Koksne Industrije Lukavac (GIKIL) sutra autobusima dolaze u Sarajevo pred zgradu Vlade Federacije tražeći po svaku cijenu da se spriječi zatvaranje ove kompanije. Poručuju da će njenim zatvaranjem ugroziti ne samo opstanak firme i radnika kojih je oko 1.000 već i njihovih porodica, radnih mjesta koja se naslanjaju, a to je na kraju 9.000 ljudi.

Mnoge anomalije smo primijetili na vrijeme i ukazivali na njih

Podsjećamo, GIKIL je proglašen najvećim zagađivačem Tuzlanskog kantona. Samo u ovoj godini su imali dva ekološka incidenta, zagađenje rijeke Spreče i okoline s negativnim utjecajem na zdravlje stanovnika. Do sada nisu ispunili uvjete za dobijanje okolinske dozvole od Ministarstva okoliša i turizma, a trebali su je dobiti do 15. novembra i Federalna uprava za inspekcijske poslove je najavila zatvaranje ove kompanije.

- Sutra će pred zgradu Vlade u Sarajevu doći oko 700 radnika GIKIL-a u deset do 14 autobusa. Tražimo od Vlade FBiH da se uključi u rješavanje problema GIKIL-a kao što se uključila za Aluminij u Mostaru. Zatvaranje GIKIL-a bi uzrokovalo nesagledive štete ne samo za 1.000 radnika već i njihovih porodica i onih koji su naslonjeni na GIKIL, a to je od 6.000 do 9.000 radnih mjesta. Tražimo kompromis od svih, da se prolongira zatvaranje kompanije. Oni koji su najviše odgovorni zbog ekologije neka se natjeraju da rade svoj posao, ali to ne smiju pripisivati Sindikatu radnika GIKIL-a - govori za Faktor Mirsad Imamović, predsjednik Sindikata.

Naglašava da je Sindikat radnika više puta ukazivao na stanje u GIKIL-u.

- Mnoge anomalije smo primijetili na vrijeme, ukazivali na njih. Ne može se neulaganje u zaštitu okoliša pripisivati radnicima. Sindikat i radnici gledaju u onu plaću, da kada je naplate odnesu svojim porodicama. Ne želimo ulaziti u politiku, samo neka svako radi svoj posao - poručio je Imamović.

Federalnu ministricu okoliša i turizma Editu Đapo smo upitali kako komentira najave radnika GIKIL-a o dolasku u Sarajevu, njihove jasne poruke da se ova kompanija ne smije ugasiti. Odnosno, da li će razgovarati s njima i kakve su općenito šanse za očuvanje radnim mjesta u GIKIL-u? Odgovore na ova pitanja od ministrice Đapo nismo dobili.

Imamović ukazuje da što se tiče vlasništva GIKIL-a Lukavac u sudskom registru stoji da je 70 posto državni kapital.

- A tih 30 posto, i to je na čudan način uknjiženo u vlasništvu GSHL-a, odnosno Pramoda Mittala iz Indije - rekao je Imamović.

GIKIL mora realizirati 47 projekata

Ipak, prema ranijim podacima, 2003. godine Vlada Tuzlanskog kantona u ime državne kompanije Koksno hemijskog kombinata (KHK) Lukavac potpisala je ugovor o strateškom partnerstvu s Global Steel Holdongs Limited (GSHL) i dala mu na upravljanje svoj udio od 67 posto u kompaniji GIKIL, koji je stvoren kao zajednička kompanija ove dvije. Naime, GSHL je time dobio većinska upravljačka prava, iako ona nikad nisu bila srazmjerna vrijednosti kapitala koji GSHL ima u GIKIL-u.

Kada je riječ o GIKIL-u, to je kompanija koja baštini proizvodnju koksa i hemijskih proizvoda poput đubriva. Iz ove kompanije upozoravaju da bi zatvaranje, odnosno, prestanak rada koksne baterije uzrokovalo štetu od oko 60 miliona KM, a ponovno pokretanje bi koštalo oko 21 milion KM.

GIKIL da bi dobio okolinsku dozvolu od Ministarstva okoliša i turizma FBiH, treba ralizirati ukupno 47 projekata za siguran i ekološki prihvatljiv rad, a do zada je završeno njih 14.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.