open-navfaktor-logo
search
Tuzlanski kanton
Putna blokada najveći problem za privredu: Najviše kamiona i autobusa, a niti jedan centimetar brze ceste ili autoputa
U prostorijama Kantonalne privredne komore Tuzla nedavno je održan sastanak privrednika i predstavnika Vlade Tuzlanskog kantona, na čelu s premijerom Irfanom Halilagićem, na kojem je bilo riječi o unapređenju poslovnog ambijenta i razvojnim pravcima, a kao najveći hendikep ovog kantona istaknuta je saobraćajna blokada.
28.05.2023. u 14:33
get url
text

- Naš problem je najlošija putna komunikacija u Bosni i Hercegovini. Mi već 50 godina pričamo o nekoj trećoj traci na putu Tuzla - Sarajevo i to je tek započeto. Ovaj kanton ima daleko najveći broj autobusa i kamiona i po tom osnovu plaća najviše doprinosa za putnu infrastrukturu, a nemamo niti jednog centimetra brze, a kamoli autoceste - kaže Nedžad Siočić, generalni direktor firme Transturist iz Tuzle i predsjednik Udruženja poslodavaca iz oblasti transporta Tuzlanskog kantona.

Nedžad Siočić

Mi smo u totalnoj blokadi, dodaje Siočić, i kaže da to ne vidi i ne zna samo onaj ko nigdje ne putuje.

- To je veliki problem za prijevoznike putnika i tereta, a s druge strane investitori ne žele ulagati u takvo okruženje gdje za sat vremena ne možete doći do komunikacija ka Evropskoj uniji ili do Sarajeva. Mnogi su odustali od pravljenja fabrika ovdje, jer imamo nepovoljno okruženje - zaključuje Siočić.

Direktor Kantonalne privredne komore Tuzla Nedret Kikanović ističe da je zadnji veći put na području današnjeg Tuzlanskog kantona izgrađen 1965. godine.

- Možete misliti koliko su od 1965. godine porasle potrebe i ljudi i industrije, zbog toga je to ključni ograničavajući aktor privrede TK - naveo je Kikanović.

Premijer TK je istakao da nije cilj da ovaj kanton samo zadrži statut privrednog giganta, nego da se još više razvija.

- Imamo velike potencijale, komunikacije je ključna i mislim da možemo dobiti smjernica od privrednika o tome kako da prilagodimo zakonodavstvo, ali i kako da zajednički nastupamo prema višim nivoima vlasti - kaže Halilagić i ističe da je problem infrastrukture ključan.

Da bi privredu dalje razvijali, dodao je Halilagić, moramo širiti infrastrukturu i na svakom mjestu moramo govoriti o putnoj deblokadi.

- Ne može biti opravdanje da je upravo privreda razlog što je putna infrastrzuktura loša. Ta privreda puni budžete svih nivoa vlasti, a i preduzeća i moraju se naći rješenja - zaključio je Halilagić.

Ministar trgovine turizma i saobraćaja TK Denis Bećirović istakao je da su počeli radovi na rehabilitaciji magistralnog puta M4 u TK prolazi kroz Doboj Istok, Gračanicu, Lukavac, Živinice, Tuzlu i Kalesiju.

Ministar Denis Bećirović

- Magistranim putem M4 dnevno prođe između 12 i 14 hiljada vozila. Mašine su vani, radi se na tome, kao i na obilaznici oko Živinica. Aktivno ćemo tražiti dodatna ulaganja, gradnju treće trake, kao i četvrtu traku gdje je to moguće. Mašine su bile i na petlji Šićki Brod, gdje je postojeća staza rehabilitirana, ali je potrebno petlju potrebno bolje spojiti ka Lukavcu i očekujemo gradnju kružnog toka ka Bukinju - rekao je Bećirović.

Kada je u pitanju gradnja autoputa kroz Tuzlanski kanton, Bećirović kaže da se radi na izradi projekta autoputa od Tuzle prema Srebreniku.

- Geostrateškim analizama utvrđeno je da postoji rudno polje, aktivno se radi na tome, ali potrebno je napraviti dodatno projektovanje. Imamo novi menadžement u Autocestama Federacije BiH, dat ćemo im vremena da se prilagode i zajedno ćemo nastaviti nastupati prema njima - navodi Bećirović.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.