- Ukoliko se takvo nešto desi, može da računa istu noć odluku o nezavisnosti. Sve formalno pravne stvari su na našoj strani - izjavio je Dodik.

U februaru 2020. godine na posebnoj sjednici Narodne skupštine RS-a poručio je: 

- Goodbye, BiH. Welcome RSexit! - dodajući da prava entiteta RS ne bi trebala biti osporavana, te da ne zna koji vokabular treba upotrijebiti da kaže da su "ovaj put ozbiljni".

VEZANI TEKST - Dokument iz 2012. i Deklaracija iz 2015. osnove Dodikovog djelovanja: "BiH cijela iz tri dijela"

Otcjepljenjem je zaprijetio i u ljeto 2021. kada je bivši visoki predstavnik Valentin Inzko nametnuo izmjene Krivičnog zakona Bosne i Hercegovine kojim se zabranjuje i kažnjava negiranje genocida i ratnih zločina. 

Odmah nakon što je Inzko povukao ovaj potez sazvao je press konferenciju kako bi ljutito poručio da u RS-u odluke visokog predstavnika neće priznati niti će provoditi zakon kojega je nametnuo.

- Mislim da nakon svega ovoga RS treba odlučno iskazati svoj put ka samostalnosti - rekao je Dodik ponovno zaprijetivši otcjepljenjem RS-a uz konstataciju kako je došlo vrijeme da "bosanski Srbi naprave svoju državu jer u BiH više nemaju šta čekati".

Prijetio je i 2006. izdvajanjem RS-a iz Bosne i Hercegovine, te da će ukoliko se "pokušaji uništavanja ustavnog i političkog sistema RS-a nastave", raspisati referendum. Naredne dvije godine ista priča, a alibi mu je bio referendum o nezavisnosti Crne Gore, te odluka o proglašenju nezavisnosti Kosova.

Potom je i 2009. nastavio sa najavama, a to je radio i 2010. godine.

Referendumom o otcjepljenju prijetio je Dodik i 2014. godine nakon Krimske krize. Tada je Krim uporedio sa RS-om. 

Dodikove prijetnje otcjepljenjem-izdvajanjem-nezavisnosti RS-a postale su dio njegovog svakodnevnog političkog vokabulara, a u pravilu su do sada "ispaljene" u javnost kada pokušava zategnuti konopac i pokušati spriječiti eventualno nametanje nekog zakona ili odluke koje idu u korist jačanja države Bosne i Hercegovine. 

Međutim, s obzirom na geopolitička zbivanja koja se mijenjaju iz minute u minutu, te ulogu svjetskih sila koje biraju partnere u našoj zemlji, ne treba ih shvatati neozbiljno, što je uglavnom do sada bio slučaj. Dodik u NSRS-u ima dvotrećinsku većinu te nije nemoguće da u jednom trenutku, ukoliko bi recimo dobio zeleno svjetlo iz Moskve ili Beograda, predloži odluku u otcjepljenju i nezavisnosti RS-a koja bi bila usvojena i krene u takvu jednu avanturu sa (ne)izvjesnim ishodom. 

Po ko zna koji put podsjećamo da Dodik svoje političko djelovanje zasniva na dva dokumenta, "Samostalna Republika Srpska u okviru dejtonske BiH" detaljno je razrađena tema u dokumentu "Dejtonska struktura Bosne i Hercegovine i pravni položaj Republike Srpske", nastao 17. septembra 2012. godine, kao i u Deklaraciji SNSD-a iz aprila 2015. godine pod nazivom "Republika Srpska – slobodna i samostalna".

Tu svakako treba dodati i pritisak kojim svakog petka, njegove pristalice dodatno podgrijavaju ionako užarenu političku bh. svakodnevnicu, izlaskom na međuentitsku liniju nastojeći je prikazati kao granicu koju ne daju nikome.