To je navedeno iz kantonalnog Ministarstva za odgoj i obrazovanje u odgovoru na pitanje agencije Fena o dosadašnjim utiscima, odnosno mjerama u novoj školskoj godini vezanim za inkluzivno obrazovanje i djecu s poteškoćama u razvoju.

-  U skladu sa Zaključkom Skupštine Kantona Sarajevo i Posebnim programom Vlade, Ministarstvo za odgoj i obrazovanje donijelo je izmjene i dopune pedagoških standarda i normativa za predškolski odgoj i obrazovanje, osnovne i srednje škole, u dijelu profesionalizacije rada asistenata u odjeljenju/grupi i članova Mobilnog tima (logoped, edukator-rehabilitator i psiholog). S tim u vezi, u školskoj 2022/2023. godini, Ministarstvo je odgojno-obrazovnim ustanovama dostavilo saglasnost za angažovanje najvećeg broja asistenata do sada, 274 - navedeno je iz Ministarstva.

Poređenja radi, u prethodnoj školskoj godini je bilo 175 asistenata, školske 2020/2021. godine 84, u 2019/2020. godini 100, a školske 2018/2019. nijedan.

Za aktuelnu školsku godinu su osnovne i srednje škole dobile saglasnost za prijem na neodređeno radno vrijeme po 26 psihologa, edukatora-rehabilitatora i logopeda za rad u Mobilnom stručnom timu za pružanje podrške inkluzivnom obrazovanju. 

Na osnovu saglasnosti Ministarstva, odgojno-obrazovne ustanove su bile obavezne provesti konkursne procedure i primiti navedeni kadar kako bi učenici s teškoćama imali osiguranu podršku od 1. septembra ove godine.

-  Koristimo priliku istaći da je u skladu sa navedenim programom Vlade Kantona Sarajevo, Ministarstvo školama i Javnoj ustanovi Djeca Sarajeva, u cilju kapacitiranja stručnih službi odgojno-obrazovnih ustanova kako bi se pružila adekvatna stručna podrška svim učenicima i nastavnicima, dostavilo saglasnost za prijem na neodređeno vrijeme 72 psihologa te 18 socijalnih radnika – navedeno je također iz Ministarstva.

Pozivajući se na podatke iz kantonalnih škola, Ministarstvo navodi da 516 osnovaca pohađa nastavu prema Individualno-prilagođenom programu (IPP) u školskoj 2022/2023. godini te 80 srednjoškolaca s teškoćama.

Učenicima s teškoćama u razvoju pruža se asistencija u skladu sa procijenjenom potrebom za podrškom te na osnovu toga budu angažirani asistenti i određen broj učenika kojima asistiraju.

Cilj asistencije je podrška odgojno-obrazovnom procesu, ali i osamostaljivanje djeteta. Važno je istaći da asistent u odjeljenju/nastavi ima drugačije zadatke i ciljeve u odnosu na personalnog asistenta u sektorima socijalne i zdravstvene zaštite, navode iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS.