open-navfaktor-logo
search
Stigao dopis
Prijevoznici i špediteri odustali od blokade graničnog prijelaza Rača, imenovali kontakt osobu
I dalje smatramo da je blokada rada nepotrebna, jer će UIO sa špediterima i prijevoznicima održati sastanak, saslušati njihova mišljenja i prijedloge, nakon čega će tek biti donesena konačna odluka, objašnjava Kovačević
13.08.2019. u 15:41
get url
text

Predstavnici Udruženja za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske i špeditera odustali su od potpune blokade graničnog prijelaza Rača koju su najavili za četvrtak, a Upravi za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine danas će uputiti zahtjev za sastanak u srijedu, 21. augusta, na kojem žele da razgovaraju o namjerama da izmjeste carinski terminal sa postojeće lokacije.

Špediteri na Rači u proteklom mjesecu više puta su obustavljali rad zbog planiranog izmještanja carinskog terminala. Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prijevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS-a, rekao je da je odluka o odustajanju od blokade prijelaza donesena nakon sastanka da predstavnicima Vlade RS-a, odnosno Ministarstva saobraćaja i veza RS-a koji su ih kako je rekao podržali u inicijativi da granični prijelaz i carinski terminal ostanu na istoj lokaciji. Oni traže da sastanku u srijedu budu prisutni predstavnici ministarstva, Vlade i Privredne komore RS-a, te špediteri i prevoznici.

- Ne dođe li do tog sastanka u srijedu, zaista više nemamo apsolutno šta da razgovaramo sa UIOBiH i jasno im poručujem da neće dobiti od nas ni jedan jedini zahtjev za održavanje sastanka nego se ide na totalnu blokadu do konačnog rješenja - kazao je Grbić.

Naglasio je da je jedino prihvatljivo rješenje ostanak na postojećem terminalu i poboljšanje uslova rada špeditera i prijevoznika, s obzirom na to da je trenutni terinal pretvoren u smetljište. Prema njegovim riječima, mora se naći način za održvanje terminala, s obizrom na to da UIOBiH koji gazduje ovim terminalom treba i da ga održava.

- Taj terminal može da blista, ali tu u 21. vijeku nema pitke vode, mokrih čvorova, domara koji to održava i nekog ko čisti. Doveli su namjerno taj terminal u takvo stanje kakvo jeste, da bi se raspisao taj tender i da bi taj posao dobio privatnik. To nećemo dozvoliti jer znamo da je taj terminal izgrađen sredstvima Evropske unije, 11,5 miliona eura je uloženo u njega, dat je da se gazduje na njemu, a vidjeli ste stanje kakvo je - rekao je Grbić.

Radmila Koprivica, predstavnik špeditera, nakon sastanka je izjavila da traže da se carinska ispostava Bijeljina ni u kom slučaju na iseljava sa postojećeg terminala nego da se taj terminal uredi, jer to finansijski neće moći izdržati.

- To će se odraziti na sve privrednike u BiH povećanjem troškova špedicije, prijevoza i gubljenjem vremena - kaže Koprivica.

U Upravu za indirektno oporezivanje BiH danas je stigao dopis u kojem su špediteri imenovali svoju kontakt osobu sa kojom će UIO dogovoriti sve detalje o mjestu i vremenu održavanja zajedničkog sastanka, potvrdio je za Faktor Ratko Kovačević, načelnik Odjeljenje za komunikacije i međunarodnu saradnju UIO. 

Kovačević: Blokada rada nepotrebna

Špediteri na Rači imali su  danas treću obustavu rada u ovom mjesecu.

- I dalje smatramo da je blokada rada nepotrebna jer će UIO sa špediterima i prijevoznicima održati sastanak, saslušati njihova mišljenja i prijedloge, nakon čega će tek biti donesena konačna odluka. Podsjećam, mora se iznaći rješenje za Carinski terminal Bijeljina, jer je trenutno stanje potpuno nefunkcionalno. Novac od plaćanja za korištenje carinskog terminala nisu sredstva UIO, kao ni novac koji špediteri plaćaju za zakup prostora na postojećoj lokaciji. To su sve sredstva koja se uplaćuju na Jedinstveni račun i idu u raspodjelu sa svim ostalim prihodima od indirektnih poreza. Ta sredstva UIO ne može koristiti u smislu poboljšanja uvjeta na ovom terminalu, investiranje, održavanje... - objasnio je Kovačević. 

Iz Ministarstva saobraćaja i veza RS-a saopćeno je da je ministar Neđo Trninić razgovarao sa predstavnicima Udruženja za unutrašnji i međunarodni transport RS-a i predstavnicima špeditera o nedavnim obustavama rada i blokadama graničnog prijelaza Rača. Navode da je ministarstvo prethodno u dva navrata uputilo dopis UIOBiH s ciljem održavanja sastanka sa svim uključenim subjektima kako bi se navedeni problem pokušao prevazići.

 Ministarstvo saobraćaja i veza RS-a je kroz dosadašnje aktivnosti identifikovalo zadržavanja na graničnim prijelazima i carinskim terminalima kao jedan od ključnih problema koji otežavaju poslovanje prevoznika i privrede RS-a i smatra da će modernizacija infrastrukture i izgradnja mreže autoputeva ostvariti svoj puni smisao tek kada dođe do rješavanja problema uskih grla na graničnim prijelazima i carinskim terminalima - navodi se u saopćenju i dodaje da je Trninić apelovao na prijevoznike i špeditere da odustanu od blokada carinskih terminala i graničnih prijelaza jer se na taj način nanosi šteta, kako vlastitom poslovanju tako i privredi RS-a.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.