Izgraditi aerodrom za godinu teško bi uspjeli i Japanci, ali je tada iz RS-a za dnevnu upotrebu potrošena još jedna šarena laža. No, od nje se ne odustaje, pa je tako premijerka Srbije Ana Brnabić proteklog vikenda kazala kako će u 2022. početi izgradnja aerodroma u Trebinju.
Priča o izgradnji aerodroma počela je još 2006. godine i još traje bez ikakve konkretne akcije. Aerodromom bi kao kao sufinansijer trebala upravljati Srbija, ali postoje sumnje vojno-političkih analitičara, naročito u Hrvatskoj, da bi Trebinje moglo postati ruska vojna baza.
- Srbija za entitet RS želi poseban status u BiH, što je u svemu u skladu s velikosrpskim modelom "srpskog sveta" i svih Srba u jednoj državi - kazao je Tonći Prodan, stručnjak za terorizam i nacionalnu sigurnost za hrvatske medije koji nije isključio mogućnost da aerodrom u Trebinju na neki način postane ruska vojna baza.
Iako u krugu od stotinjak kilometara već postoje aerodromi u Podgorici, Dubrovniku, Mostaru i Tivtu, stručne analize pokazale su na "ekonomsku isplativost". Jer lakše će turistima biti sletjeti u Trebinje pa se onda desetke kilometara truckati po nadaleko po "dobru" poznatim bh. cestama ići na konačno odredište.
VEZANI TEKST - Planirani aerodrom u Trebinju nema ekonomsku isplativost, pista će služiti ruskoj vojsci?
U Hrvatskoj, naročito u Dubrovniku i njegovoj oklini, ne gledaju balagonaklono na "projekat". Naime, trenutnim planom izgradnje trebinjski aerodrom bi ušao u zaštićenu zonu rijeke Omble, glavnog izvora za vodosnabdijevanje Dubrovnika.
- Znamo da dotok vode dolazi upravo iz područja Hercegovine. To je jasno da će utjecaj vode biti neizbježan, što bi za ovaj kraj moglo biti pogubno - kazao je Nikola Dobroslavić, župan Dubrovačko-neretvanske županije.
Predsjednik Hrvatske Zoran Milanović nedavno je kazao kako se s članom Predsjedništva BiH Miloradom Dodikom "dogovori za 10 minuta", a nije riječ o podjeli BiH. Koliko minuta će im trebati za aerodrom u Trebinju?