open-navfaktor-logo
search
Skriveni motivi
Politika i TV prava: Bitka Vučića i Đilasa za Englesku, šta to znači za Bosnu i Hercegovinu
Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić u posljednje vrijeme ima dva velika razloga za tešku glavobolju.
27.07.2021. u 07:51
get url
text

Nekako u isto vrijeme beogradski mediji Vučića dovode u vezu sa kriminalnim bandama, a na osnovu iskaza šefa tamošnjeg podzemlja Veljka Belivuka te propituju smisao posljednje velike transakcije Telekoma Srbije. 

Naime, ova državna kompanija je za TV prava prijenosa engleske fudbalske Premier lige za narednih šest godina izdvojila nevjerovatnih 600 miliona eura. Iako je prema pisanju beogradskih medija Telekom Srbije u dugu od 1,4 milijarde eura, to ih nije spriječilo da se upuste u veliku i neizvjesnu finansijsku avanturu. 

U prethodnom trogodišnjem periodu (od 2019. do 2022. godine) Sport klub, kao dio Junajted grupe, plaćao je skoro 10 puta manje za prava prijenosa utakmica Premier lige, za ista tržišta koja će sada opsluživati Telekom.

VEZANI TEKST - Gubitak iz 2019. godine: Nakon kupovine kablovskih operatera u Srbiji i BiH, Telekom Srbija se zadužio za 200 miliona eura

Doduše, Arena sport će kao dio Telekoma prenositi svih 380 utakmica godišnje, što je nešto više od broja dosadašnjih prijenosa, a prava su otkupljena za region bivše Jugoslavije. Ovo znači da prava koštaju oko 260.000 eura po utakmici, za prijenos u šest zemalja. Poređenja radi, prema nezvaničnim podacima, prava za Češku i Slovačku plaćena su osam miliona eura po godini, tvrdi Danas.rs.

Vučić je ovo doživio kao svoju veliku pobjedu, porazio je političkog neprijatelja Dragana Đilasa i vlasnika United Media Grupe Dragana Šolaka.

- Cijena je tolika zato što su Šolak i Đilas u prvom krugu ponudili više para za tu istu Premier ligu. Da znate da su ponudili više para u prvom krugu – e onda u drugom krugu nisu ponudili više para i propao biznis, propalo još para i sad Vučić je kriv… I prihvatamo, ja sam kriv – rekao je slavodobitno Vučić.

Nemanja Simeunović, direktor Sport kluba, otkriva za Danas.rs da je u periodu od 2019. zaključno sa septembrom 2022. godine SK plaćao prava na prijenos utakmica Premier lige samo 12 miliona eura godišnje.

– Nemoguće je da ova nova cijena bude isplativa, naravno, jer su zemlje sa mnogo više stanovnika i korisnika koji, podsjećam, plaćaju mnogo višu cijenu pretplate, platile nekoliko puta manje za prava na Premier ligu od Telekoma. Njemačka, Austrija i Švicarska zajedno su po godini platile 25 miliona eura. Jedna Francuska, koja je najskuplja po teritoriji, platila je 40 miliona eura - tvrdi Simeunović.

Naivni bi, a njih nije malo, na prvu kazali kakve veze imaju prijenosi sportskih događaja s BiH i medijskom ofanzivom na našu državu. Šta se, ustvari, krije iza ovog (ne)logičnog poslovnog poteza, najbolje je objasnio profesor Marko Milosavljević s Fakulteta društvenih nauka u Ljubljani.

- Telekom Srbija, koji je državna kompanija, služi kao nekakvo oružje ili oruđe za širenje političkih interesa ove sadašnje srpske vlade, kao nekakav trojanski konj kojim se ulazi na tržište nekadašnjih jugoslavenskih republika, prvenstveno s političkim motivom. Prvo se ulazi sa sportskim programima, a potom će vjerovatno i s drugim - izjavio je Milosavljević za N1

VEZANI TEKST - Lažne vijesti se najčešće kreiraju u Srbiji, Izetbegović "meta", a Dodik "profitira"

Pored toga, jedna od najbitnijih namjera im je do krajnjih granica marginalizirati utjecaj javnih servisa u BiH, pritom mislimo na BHRT i FTV. 

Britanski politički portal Otvorena demokratija (opendemocracy.net) konstatovao je da Vučić preko Telekomove kupovine "ostvaruje svoju agresivnu strategiju kako bi širio svoj utjecaj u regionu".

- Zašto bi Telekom Srbija, kompanija u vlasništvu siromašne države, bio spreman da plati tako nevjerovatnu sumu? Kako može da donese povrat novca poreznih obveznika? Odgovor je da je važnost svega politička. Lideri u Srbiji žele da zaključaju balkansku publiku kanalima sa antizapadnim narativom koji odgovaraju rastućim vezama sa Rusijom, Kinom i Mađarskom.

U isto vrijeme, postoji želja da bude uništena konkurencija u telekomunikacijama i medijima, kao i kreiranje klime u kojoj bi nezavisni mediji bili onemogućeni da funkcionišu i prinuđeni na bankrot. Time bi opozicija bila onemogućena da dođe do televizija sa nacionalnom pokrivenosti, čime bi stisak vlasti aktuelne političke partije dobio dodatno na snazi - navodi se, između ostalog, u tekstu Otvorene demokratije.  

U konačnici, medijska invazija na BiH iz Srbije traje već godinama, i tu nema velike razlike da li je predvode Vučić ili Đilas.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.