Krenuo je s londonskog aerodroma Hitrou ka New Yorku. Kako javljaju agencije, avion je uspješno i sletio, ali se treba vratiti u London koristeći konvencionalno mlazno gorivo.

Ovo je prvi u svijetu let sa 100 posto SAF-om, takozvanim zelenim gorivom, preko Atlantika. 

U projekat su bile uključene i kompanije BP, Rolls-Royce i Boeing, prenosi Unilad.

SAF goriva su obnovljivi izvori koji nisu bazirani na nafti, kao što su jestiva ulja, đubrivo i alge koji se mogu koristiti ili pomiješani s kerozinom, ili kao potpuna zamjena za tipično gorivo za mlazne motore.

SAF se trenutno koristi samo u mlaznim motorima do maksimalne mješavine od 50 posto s tradicionalnim kerozinom bez potrebe za ikakvim modifikacijama, objašnjava Virgin atlantic.

Međutim, Flight100, koji je jučer poletio, koristi "jedinstvenu dvostruku mješavinu" od "88 posto HEFA (hidroprocesiranih estera i masnih kiselina) koje isporučuje AirBP i 12 posto SAK-a (sintetički aromatični kerozin)" napravljen od otpadnog kukuruza. HEFA se pravi od otpadnih masti i SAK-a, biljnih šećera. 

- Kada bi u potpunosti zamijenio kerozin, SAF bi mogao smanjiti emisije ugljika u životnom ciklusu za preko 70 posto u usporedbi s konvencionalnim fosilnim mlaznim gorivom - navodi kompanija.

Na ovom letu nije bilo "komercijalnih" putnika. Na njemu su bili između ostalog predstavnici Virgin grupe, uključujući osnivača Virginsa, milijardera Richarda Bransona. 

- Bit će potrebno neko vrijeme prije nego što dobijemo dovoljno goriva gdje će svi moći da lete. Ali od nečega morate početi - rekao je Branson u Londonu prije nego što je avion poletio, prenosi Reuters.