open-navfaktor-logo
search
Predmet "Volan"
Pogledajte gdje su automafijaši najviše krali i kako su skrivali ukradena vozila
Najviše automobila ukradeno na području općine Ilidža, a i dalje su najatraktivniji "golfovi", potom "BMW", te vozila iz programa "škoda" 
20.11.2018. u 08:08
get url
text

Organizirana kriminalna grupa automafijaša koja je proteklih godina harala u Sarajevu i kojoj je prije nekoliko dana počelo suđenje u Sarajevu, sudeći prema detaljima optužnice, nije birala ni općinu ni ulicu iz koje će ukrasti automobil.

Tri organizirane grupe sa područja Pala, Mokrog i Istočne Ilidže krale su na području cijelog Kantona Sarajevo, ali i u Tuzli, Živinicama, Mostaru i Čitluku. U krađe su išli u noćnim satima, a praktički gotovo da nema ulice u Sarajevu iz koje nisu ukrali automobil. U par navrata zabilježena je krađa vozila iz dvorišta porodičnih kuća, kao i iz podzemnih garaža.

Optuženi u predmetu "Volan" ukrali su najviše "golfova" - od "četvorke" do "sedmice." Potom su za lopove najatraktivniji luksuzni automobili "BMW",  te vozila iz programa "škoda": "octavije", "fabije"... Osim ovih vozila, optuženi su se specijalizirali i za krađu "passata" te "audija", mada kradu i vozila iz programa "seat", "renault" i druge.

Ilidžanski klan

Svaka grupa ponaosob bila je specijalizirana za krađu sa određenog područja u gradu te su imali i svoja "skloništa" za ukradene automobile. One najluksuznije koje bi krali ne bi dugo zadržavali, već bi ih brzo prebacivali u susjedne zemlje ili pak rastavljali u dijelove, s obzirom na to da im je policija lakše mogla ući u trag zbog lake prepoznatljivosti tih vozila.

Ubjedljivo najviše automobila proteklih godina, od 2011. do 2017. godine, ukradeno je na području općine Ilidža, čak njih 67. Sudeći prema optužnici, najviše automobila u ovoj općini ukradeno je iz ulica Stupska (6), Pijačna (5), Blažujski drum (4), Butmirska cesta (4), ali pošteđene nisu bile ni druge ulice, pa je tako iz skoro svake ukradeno po jedno vozilo.

Na ovom području najviše je radila tzv, "ilidžanska grupa" koju su činili Enis Mandal, Miroslav i Sreto Pajić, Davor Ninković te H. Š. i D. E. Vozila koja su krali čanovi ove grupe, zanimljivo je, skrivali su uglavnom na parkingu iznad Tržnog centra Mercator na Ilidži. Nekad bi vozila skrivali i na parkinzima na Stupu ili u Lužanima. Njihove "loge" su bile i iznajmljene garaže u Pejtonu, Lužanima, Butmiru ili na Stupu.

Sljedeća sarajevska općina po broju ukradenih automobila je Novo Sarajevo, čak 24. Najviše automobila je ukradeno iz Grbavičke ulice, zatim iz ulica Behdžeta Mutevelića, Franca Lehara, Nedima Filipovića, Radnička, Muhameda ef. Pandže, Fetaha Bećirbegovića...  Mada su sve tri grupe "radile" na ovoj općini, ipak iz Novog Sarajeva su najviše krali automafijaši sa Pala. "Paljansku grupu" činili su Danilo Cicović, Vladimir Krsmanović, Marko i Srećko Trifković, Srećko Mandić, Slaven Dakić, Tomislav Petrović i M. O. 

"Paljanska grupa", osim iz Novog Sarajeva, najviše automobila je ukrala sa područja općine Centar.  Automobili koje su "odradili" članovi ove grupe skrivani su na različitim lokacijama na području Pala i Sokoca. Uglavnom su to bili napušteni putevi, garaže upravo u tu svrhu iznajmljene ili na posjedima automafijaša. Neka od ukradenih vozila krili su u garaži u ulici Cara Dušana, koja je u vlasništvu jednog od optuženih, zatim u garaži Milorada Todorovića, u garaži firme "Vlačed" koja se nalazi na adresi Magistralni put bb, te u mjestima Kula Bjelosavljevići, Braja Ljubogošta, Bulozi, te na Trebeviću.

Paljanska grupa

Po broju ukradenih automobila za vrijeme koje se navodi u optužnici, slijede općine Novi Grad i Centar. U njima je ukradeno najmanje po 20 automobila. Vozila su lopovi odvezli gotovo iz svake ulice u ovim općinama. Na području općine Centar nestajala u ulicama Derbent, Bolnička, Antuna Hnagija, Husrefa Redžića, Avde Hume, Kalemova, Mehemića trg, Patriotske lige, Kranjčevićeva, Hazima Šabanovića, Hakije Kulenovića...

Kada je u pitanju Novi Grad, najmanje dva automobila su ukradena iz ulice Kurta Shorka, zatim iz Olimpijske ulice, sa Trga Međunarodnog prijateljstva, iz ulice Akifa Šeremeta, Hamdije Kapidžića, Šefika Dorića, Milana Preloga...

U Starom Gradu je ukradeno nešto manje vozila, pa se tako ovoj grupi na teret stavlja krađa sedam automobila, dok su u Vogošći ukrali pet vozila. Pošteđena nije bila ni općina Hadžići, gdje su nestala dva vozila u naznačenom periodu.

Lopovi iz Mokrog

Grupa iz Mokrog, za razliku od Paljana, specijalizirala se za područje sarajevske općine Novi Grad.  Oni su sa ukradenim automobilima postupali nešto drugačije. Samo neke od automobila bi kratko zadržavali, odnosno krili na Palama, a sve bi ih, kao po nepisanom pravilu, dan ili dva kasnije prebacivali u susjednu Srbiju. Automobile sa lažnim tablicama bi od Sarajeva do Višegrada, odnosno Rudog, u pratnji čistača, obično vozio Bojan Košarac. Automobile bi ostavljao u napuštenoj garaži u Brodarevu ili bi ih na teritoriju Srbije preko sela Štrpci i nelegalnog graničnog prijelaza prebacivao u Srbiju. Automobil bi od njega uglavnom preuzimao član grupe Zoran Mirjanić s ciljem njegove daljnje preprodaje. Ovu grupu činili su Njegoslav Milinković, Bojan Košarac i pokojni Sava Petričević.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.