open-navfaktor-logo
search
Autoceste FBiH
Počinje odabir izvođača radova za tunel Prenj: Pristiglo osam ponuda, najviše iz Turske
Danas je istekao rok za prijavu zainteresovanih kompanija za izvođenje radova na izgradnji tunela Prenj. Rok za dostavljanje ponuda je prolongiran za 15 dana nakon što je došao veliki broj upita za pojašnjenje tenderske dokumentacije.
26.09.2022. u 11:53
get url
text

Ukupno je pristiglo osam ponuda i to: tri od kompanija iz Turske, dvije od kompanija iz Kine, jedna kompanija iz Indije i dva od konzorcija iz Turska i Koreje.

Direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder je istakao da danas počinje procedura izbora izvođača radova za izgradnju tunela Prenj koji je ključni objekat za završetak cijelog Koridora Vc. 

- Veliki je izazov sudjelovati u realizaciji ovakvog projekta za kojeg mnogi kažu da se može nazvati generacijskim. S obzirom na dobru pripremu projekta i urađene predradnje, vjerujem da ćemo odabrati pouzdanog izvođača radova koji će odnosom iskustva i vještina u radu, stručno i profesionalno izvršiti sve predviđene radove u očekivanoj dinamici. Tražit ćemo da rok za završetak radova i trajanje Ugovora bude pet godina kako bismo imali prostora završiti kompletan Koridor u 2028. godini - kazao je Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH.

Tunel Prenj će biti dužine 10.450 metara. Istovremeno će se raditi dvije tunelske cijevi sa po dvije trake, u kojima će se saobraćaj odvijati jednosmjerno za svaki pravac. Osim tunela Prenj, ova dionica podrazumijeva pristup sjevernom i južnom portalu tunela, pa se ukupna dužina dionice koja će se graditi povećava na 12 kilometara.

Nakon pregleda pristiglih prijava i sagledavanja svih detalja u vezi s tehničkim i finansijskim pojedinostima u odnosu na tenderom propisane kriterije završit će se postupak pretkvalifikacija, odnosno sačinit će se uža lista ponuđača koji ispunjavaju uvjete i prolaze u narednu fazu tendera. Druga faza podrazumijeva dostavljanje finansijskih ponuda pretkvalifikovanih ponuđača.

S obzirom na to da su do sada urađena brojna ispitivanja i studije ne očekuju se veće poteškoće prilikom realizacije ovog projekta. Na prvoj trećini dionice od Konjica prema Mostaru nešto su lošiji uvjeti iskopa tunela i može se očekivati jedan do dva rasjeda dok ostatak 2/3 prema Mostaru uglavnom se očekuje čvrsta stijena, navodi se u saopćenju Autocesta FBiH.

Za realizaciju ovako značajnog projekta angažovani su iskusni inžinjeri iz Austrije i Slovenije, za sve oblasti tunelogradnje i sigurnosti. Naglašena je zadaća svih sudionika u realizaciji ugovora s ciljem sigurnosti budućih učesnika u saobraćaju. Važeći standardi za ovaj tunel propisani su evropskim standardima i normama.

- Za malo više od godinu dana otkako sam na čelu JP Autoceste FBiH pokrenuli smo značajne aktivnosti, tako da ćemo u tekućoj i narednoj godini imati osam novih ugovora u vrijednosti od tri milijarde eura za novih više od 80 kilometara autoceste. Bez potpune podrške Vlade Federacije BiH, posebno premijera Novalića kao i Parlamenta FBiH, ne bismo mogli za ovako kratko vrijeme pokrenuti ovaj broj ugovora - istakao je Voloder.

 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.