open-navfaktor-logo
search
Sindikat vozača
Pismo Vladi KS: Da li bi zbog jakog GRAS-a propali planovi sa Centrotransom i tajkuna sa zemljištem firme
Predsjedništvo sindikata vozača GRAS-a uputilo je pismo Senadu Mujagiću, v. d. direktora GRAS-a, i Vladi Kantona Sarajevo. 
08.09.2021. u 17:54
get url
text

- Gospodine direktore, nećemo Vam reći ništa novo što već ne znate, ali da li ima više smisla da radnici GRAS-a traže svoje zarade, u ovom slučaju topli obrok, a što važi i za Vladu KS. Ovo je po ko zna koji put da radnici GRAS-a ovako javno traže svoja primanja. Već duži niz godina Vlada KS (važi za sve Vlade, bez izuzetka) drži radnike GRAS-a u neizvjesnosti, ne mareći pri tome što im je svaka naredna plaća upitna, što firma sve više tone u gubitke, a Vlada pri tome testira živce i strpljenje zaposlenicima GRAS-a i to na drzak i bezobrazan način, svaljujući pri tome krivicu za loše poslovanje preduzeća na radnike. A dobro znamo ko je vlasnik preduzeća, ko postavlja i smjenjuje direktore, i ko je glavni i odgovorni krivac za ovakvo stanje u preduzeću – kaže na početku pisma.

 

VEZANI TEKST - Naftu kupili preko robnih rezervi: Račun GRAS-a je bio deblokiran....

Ističu kako Vlada već godinama gleda kako GRAS trpi gubitke i ništa nije učinila da stane ukraj tim problemima, koji su iz dana u dan sve veći.

- Nastavlja da vrši subvencioniranje građana Kantona preko leđa radnika GRAS-a, pokrivajući pri tome samo djelimično troškove preduzeća, a dobro znate da GRAS na ovakav način i sa ovakvom vrstom naplate ne može da funkcioniše bez pomoći vlasnika, odnosno Vlade KS. Vlada nikad nije u potpunosti ispoštovala troškove subvencioniranja građana na štetu radnika GRAS-a, godinama su gledali da firma trpi sve veće gubitke i nije im bilo ni na kraj pameti da ukinu subvencije i dozvole radnicima GRAS-a da žive od svoga rada.

Da je Vlada KS nemarna prema našem preduzeću govori i činjenica da u posljednje vrijeme ni ne spominju autobuski i minibuski saobraćaj, još kada vidimo da su planirali jedan krak saobraćajnice u krugu preduzeća (koji je kod radnika poznat kao Italija) gdje su već postavljeni pješački prijelazi, semafori i saobraćajni znakovi, samo govori da Vlada KS ima druge planove u vezi sa zemljištem, kao i autobuskim i minibuskim saobraćajem u GRAS-u, a da uveliko planiraju nabavku tramvaja i trolejbusa što znači da ih i nije briga što građani Sarajevo trenutno nemaju uredan ili nikakav prijevoz u padinskim dijelovima grada, u onim dijelovima gdje ima najviše "boraca" kao i njihovih glasača – stoji dalja u pismu.

Dodaju da sve što su do sada radili i Vlada i menadžment preduzeća jeste bježanje od problema.

- Menadžment se boji šta će reći Vlada, a Vlada se boji jakog i sigurnog preduzeća jer bi im u tom slučaju propali planovi za ustupke pojedinih linija Centrotransu, kao i apetiti raznih tajkuna za zemljištem GRAS-a. Čak su u stanju da građane u rubnim dijelovima ostave bez prijevoza zrad ličnih interesa. Pitamo se gdje je novčana podrška GRAS-u u vrijeme pandemije, svi znamo koliko je smanjen priliv putnika i koliko GRAS trpi gubitke po tom osnovu. To niko ne spominje, zašto Uprava preduzeća šuti, je l' se to boje šta će im gospoda iz Vlade reći ili čuvaju svoje fotelje.

Zašto svi šutimo kada ministar i zastupnici kritikuju radnike GRAS-a i još kažu "nabavit ćemo nove tramvaje i dati ih radnicima koji hoće da rade". Zašto? Je l' to vozači GRAS-a neće da rade, u čemu je problem? Zašto Uprava ne kaže pravi razlog lošeg poslovanja preduzeća jer svi znamo da GRAS u ovakvoj situaciji i sa ovako malim prihodima od karata nije u stanju da normalno funkcioniše, i tim problemima se jednom mora stati ukraj – ističu iz sindikata vozača GRAS-a.

{$galerijaFotografija}

Kada su u pitanju tužbe radnike GRAS-a prema Kantonu, opet i tu Vlada i menadžment krive radnike.

- Ko je taj što nije ispoštovao potpisani Sporazum? Odgovor je Vlada Kantona, znali su da se krši kolektivni ugovor, znali su da će jednoga dana doći na naplatu, znali su da su druge javne firme taj problem riješile puno brže nego gospoda u GRAS-u. Zašto se čekalo da kamatna stopa dostigne dupli iznos u odnosu na glavnicu. Pitamo se ko je to dozvolio i ko je odgovoran. Da se na vrijeme reagovalo, iznos bi bio za 50 posto manji. Što je velika suma novca, hoće li iko odgovarati za te propuste i za sve ostale propuste u GRAS-u. Evo nastupio je uveliko i mjesec septembar, pa da vidimo šta će biti sa tom augustovskom plaćom, plus topli obrok za mjesec juli. Je li to gospoda iz Vlade misli da radnicima GRAS-a ne treba plaća, da oni nemaju porodice, da mogu da žive od have ili od praznih obećanja gospode iz Vlade – stoji na kraju pisma.

Pismo sindikata vozača GRAS-a
1 od 2
left-arrowright-arrow
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.