navbar

COOLSTYLE

faktor
search
search
search
Roditelj kao primjer

Pet savjeta kako školarce naučiti da uče za život, a ne samo za školu

Djeca više gledaju roditelje kako se ponašaju nego što slušaju šta im oni govore, zato je od iznimne važnosti da im budete dobar primjer.

Objavljeno: 13.09.2021. u 20:53
get url
text

Budite pažljivi i ponašajte se dosljedno, oni uče iz vašeg ponašanja.

Nemojte prijetiti djetetu sa školom i učiteljicom, nemojte ih prikazivati kao neprijatelje.

Roditelji i učitelji su partneri u istom poslu, u odgoju djeteta. Da bi uspješno sarađivali ne moraju se slagati, mogu čak imati i skroz suprotne stavove o načinu odgoja djece, ali nipošto se ne smiju oko toga prepucavati preko djeteta. 

Svom djetetu dajte zadatak da rješava male svakodnevne životne probleme i naučite ga da se raduje zbog svega što je naučilo rješavajući te probleme.

Kažite mu da na internetu nađe rješenje kako se riješiti mrava u stanu, kako otključati automobil koji se automatski zaključao a ključ ostao u autu, kako staviti pertle u patike. Učenje će mu tako biti nešto značajno za svakodnevni život a ne nešto što radi samo u školi zbog ocjene.

Nemojte ga forsirati da donosi samo dobre ocjene.

Ocjena nije pokazatelj nečije pameti ili gluposti, ona je samo pokazatelj njegove vještine učenja i preuzimanja odgovornosti da obavi ono što mora. Vrlo često učenikova inteligencija i njegove ocjene nemaju baš puno veze.

Ima izrazito inteligentne djece koja imaju jako loše ocjene i jedva prosječno inteligentne djece koja su odlikaši. Stvar je samo u tome zna li dijete učiti ili ne zna, je li razvilo radne navike ili nije, je li se u stanju motivirati da napravi ono što treba i ostati usredotočen dok ne obavi posao do kraja. Učenje vještina, tehnika, poput plivanja i vožnje biciklom, svako vremenom može naučiti učiti ako se potrudi i ako mu je do toga stalo.

Nikako nemojte praviti problem ako dobije jedinicu.

Jedinica nije ni kazna, ni presuda, nego poruka. Učitelju je jednica poruka da nije uspio doprijeti do učenika i dovoljno ga motivirati da nauči ono što je trebao naučiti. Roditelju je jedinica poruka da dijete treba mijenjati načine na koje uči. 

Učeniku je jedinica poruka da treba razmisliti o svom učenju i otkriti u čemu je njegov problem.

Da li mu nedostaje motivacije, da li je brzoplet, nedostaju mu neke vještine, da li mu je lakše da uči sa drugarom iz razreda, da pravi bilješke.

Ne postoje na svijetu dva čovjeka koja uče na isti način i nema recepta za učenje koji svima odgovara. Svako može naučiti učiti, ali kvaka je u tome da sam mora otkriti način koji baš njemu najbolje leži. Greške koje pritom učini odlične su lekcije, iz njih uči kako ne treba učiti i šta treba promijeniti.

Čitanje (lektire) uporno prikazujte djetetu kao nagradu, a ne kao kaznu​.

Nikad, baš nikad u ljutnji nemojte reći djetetu da za kaznu mora otići u svoju sobu i čitati. Naprotiv, kad dijete učini nešto dobro, recite mu da zaslužuje nagradu, da može otići u svoju sobu i u miru čitati. Jedna te ista knjiga zvuči sasvim drugačije ako je čitate za kaznu ili kao nagradu.

Bit ćete svome djetetu uvjerljiviji ako i sami sebi za nagradu katkad priuštite čitanje dobre knjige i pobrinete se da vaše dijete vidi da u tome uživate. Čitanje nije samo preduvjet svakog učenja, ono je dragocjeni alat kojim brusimo svoje vještine razmišljanja i rješavanja problema.

Odgoj djece zapravo je jednostavan ako se sami uporno trudimo biti onakvi kakvi želimo da naša djeca jednoga dana postanu i ako smo dovoljno strpljivi da ne dignemo ruke od njih svih onih beskrajno dugih godina dok to ne dočekamo.