Manifestacija povodom 50. godišnjice od početka proizvodnje automobila u Sarajevu održava se u Vogošći, saopćio je organizator AUTO Media Group.

Svečanost otvaranja održana je u firmi Volkswagen Sarajevo u Vogošći, kada su se obratili Malik Šišić uime te kompanije, Mirsad Jašarspahić iz Privredne/Gospodarske komore Federacije BiH i Edin Smajić, načelnik Vogošće.

Tokom manifestacije je saopćeno da je pokrenuta inicijativa s ciljem otvaranja tehničkog muzeja u krugu ove fabrike, gdje bi bila izložena vozila koja su tu proizvedena, kao i automobili montirani od 1998. do 2008. godine.

Nakon defilea, vozila proizvedena u TAS-u izložena su na trgu ispred Kulturno-sportskog centra u Vogošći. Izložba traje dva dana.

Manifestacija obilježavanja 50-godišnjice održava seu okviru "Vogošćanskih dana".

Više od pola stoljeća nakon dolaska prvog automobila u Bosnu i Hercegovinu, počela je ovdje njihova proizvodnja. Prije toga je preduzeće Pretis u Vogošći, na temelju ugovora iz 1963. godine s njemačkom tvornicom NSU, proizvodilo skutere i motocikle "prima" i "maxi". Rađeni su po licenci njemačke tvornice, ali su ugrađivani i pojedini dijelovi domaće proizvodnje.

U Vogošći su od 1965. godine montirani i automobili iz programa tvornice NSU. Bili su to modeli NSU prinz 1000 te modeli 110 i 1200. Montirano je prosječno pet hiljada "prinčeva" godišnje. Ipak nisu imali status domaćeg automobila jer nije ugrađivano dovoljno dijelova domaće proizvodnje.

Tvornice Pretis, Pobjeda iz Goražda, Igman iz Konjica i Slavko Rodić iz Bugojna formirale su 1968. godine preduzeće Metalna industrija UNIS.

Proizvodni program Pretisa baziran je potom na proizvodima namjenske industrije, a proizvodnjom automobila bavio se TAS, formiran 1969. godine na temelju ugovora koji je UNIS zaključio s njemačkim koncernom Volkswagen AG.

U Vogošći je potom, od 1972. godine obavljana montaža različitih modela popularnog volkswagena "bube". Tako je počela duga tradicija proizvodnje automobila Volkswagen u Bosni i Hercegovini. Bubu su 1976. godine naslijedili VW golf 1 i "jetta", a od 1985. godine i  "golf 2".

Godine 1982. počinje i montaža VW caddyja. Prosječna proizvodnja u ovoj tvornici je bila oko 25 hiljada golfova godišnje.

Nakon rata u Bosni i Hercegovini, firma Volkswagen Sarajevo početkom 1998. godine pokreće SKD montažu nekih modela škode'(felicia, fabia, octavia, superb), Volkswagena (polo, golf, passat) i audija (A3, A4, A6, A8, Q7), koja je trajala do kraja 2008. godine.