Ekstremne promjene
Pčele lešinarke livade zamijenile strvinom, a med opet sladak
Najveći broj pčela se hrani polenom i nektarom, ali su određene vrste evoluirale tako da se hrane mesom, zamjenjujući cvjetne livade leševima mrtvih životinja.
29.11.2021. u 15:31
Pčele lešinarke

Da bi bolje razumjeli ovu ekstremnu promjenu u ishrani, naučnici sa univerziteta Kalifornije, Kolumbije i Univerziteta Kornel proučavali su crijevne bakterije ili mikrobiom takozvanih pčela lešinara u Kostarici. Istraživači su otkrili da su pukotine ovih pčela bogate bakterijama koje vole kiselinu, slične onima koje se nalaze kod lešinara, hijena i drugih životinja koje se hrane strvinom.

Njihova studija objavljena je u časopisu mBio, koju je objavilo Američko društvo za mikrobiologiju, prenosi ationalgeographic.rs.

Samo tri vrste pčela na svijetu evoluirale su tako da svoje proteine ​​dobijaju isključivo iz mrtvog mesa, a žive samo u tropskim prašumama. Međutim, prema studijima, postoje i druge vrste pčela koje će, uz nektar, konzumirati i meso svježih leševa životinja kada su im dostupne.

Istraživači su željeli saznati po čemu se razlikuju crijeva pčela lešinara.

Naučnici su postavili 16 stanica sa mamcem od 50 grama sirove piletine koja visi sa grana na oko 1,5 metar iznad zemlje. Da bi odvratili mrave, premazali su kanap vazelinom.

Sakupili su ukupno 159 pčela, uključujući, zbog poređenja, pčele koje se hrane polenom i mesom i pčele vegetarijanke koje se hrane isključivo polenom i nektarom.

Nakon proučavanja mikrobioma pčela izvlačenjem DNK iz njihova trbuha, istraživači su otkrili da su pčele lešinari izgubile neke od osnovnih mikroba koje većina pčela ima i razvila kisela crijeva.

Mikrobiom pčela lešinara obogaćen je bakterijama koje vole kiseline, a to su nove bakterije koje njihovi rođaci nemaju. Ove bakterije su slične onima koje se nalaze u crijevima lešinara, kao i kod hijena i drugih životinja koje se hrane strvinom, vjerovatno da bi ih zaštitili od patogena koji se pojavljuju na lešinama.

Iako se hrane mesom, kako kažu istraživači, med pčela lešinara i dalje je sladak i jestiv. One čuvaju meso u posebnim komorama (u svojim košnicama) u kom je zatvoreno dvije sedmice prije nego što mu pristupe, a ove komore su odvojene od mjesta gdje se čuva med.