Petak, 23.02.2024.

Otvorena izložba "Život u pokretu" mladog fotografa Armina Durguta

Povodom Međunarodnog dana ljudskih prava 10. decembra i Međunarodnog dana migranata 18. decembra, Goethe-Institut predstavio je večeras izložbu "Život u pokretu" s 64 fotografije mladog foto novinara Armina Durguta, koje dokumentiraju život izbjeglica duž balkanske rute.

Za posjetioce izložba će biti dostupna do 21. januara u prostorijama Goethe-Instituta u Sarajevu.

Kako izgleda život izbjeglica odnosno migranata u Bosni i Hercegovini pitanje je o kojem većina nas i ne razmišlja, osim ako nismo direktno pogođeni. U lokalnim medijima ili se uopće ne izvještava o migrantima ili se to radi na negativan i površan način. Obično se radi o statističkim podacima, a ne o ljudskim sudbinama koje se kriju iza tih brojeva. Lice migranta kao metonimija njegove sudbine ostaje nepoznato. Veći dio društva u Bosni i Hercegovini - i ne samo ovdje - pokazuje bezobzirno nezanimanje za sudbinu ljudi koji bježe od rata i siromaštva, te teže da žive u sigurnosti i blagostanju i postanu dio naše svakodnevnice.

Armin Durgut usmjerava objektiv svoje kamere protiv besperspektivnosti i svoju pažnju usmjerava na izoliranu individuu - individuu koja je "zarobljena" u svom migrantskom svakodnevnom životu. Fotografskim fokusiranjem na pojedinca i njegovu sudbinu, okrutnosti onoga što vidimo u medijima se razbija, dajući "ljudsku priču" - značaj koji nam je generalno uskraćen. Durgutov čist, direktan i nedvosmisleni fotožurnalizam iz temelja podriva šutnju i nečinjenje u medijima, politici i društvu. Srž Durgutovog fotografskog pristupa leži u autorovoj potrebi da prisili promatrača da se angažira i potakne ga na emocionalnu reakciju.

Armin Durgut, rođen 1995. godine u Zenici, otkrio je tokom svog školovanja fotografiju kao sredstvo izražavanja objektivnog posmatrača, koji bilježi i prenosi viđeno bez "uljepšavanja". Sa svojim prepoznatljivim vizualnim izražajem, Durgut usmjerava svoj fotografski osjećaj uglavnom ka dokumentiranju svoje neposredne okoline i daje svom fotožurnalizmu nepatvoreni naturalizam. Bilježeći autentične scene ljudskih sudbina i tragedija, Durgut se pridružuje grupi mladih fotožurnalista koji se svojim neposrednim i autentičnim snimcima suprotstavljaju široko rasprostranjenom fenomenu obrađene fotografije. U svom djelu često ističe estetiku socijalne pravde, prikazujući kompleksni narativ naše stvarnosti. Svijet koji se pojavljuje u njegovim fotografijama je svijet patnje, bola i nesreće, svijet borbe, svijet koji sebi ne može priuštiti scene lažne sreće i zadovoljstva.

Faktor pratite putem aplikacija za Android i iOS.
Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter.
Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected].
Vezani tekstovi
Više iz kategorije
Najnovije Najčitanije Na vrh