Mali je rizik, ali...
Otkriven novi potencijalno opasan asteroid, u slučaju sudara sa Zemljom bila bi katastrofa
Međunarodni tim astronoma u ponedjeljak je objavio otkriće velikog asteroida čija orbita siječe orbitu Zemlje, stvarajući šanse daleko u budućnosti, iako male, za katastrofalni sudar.
01.11.2022. u 17:09

Asteroid širok 1,5 kilometara, nazvan 2022 AP7, otkriven je u području u kojem je jako teško uočiti objekte zbog blještavila Sunca.

Pronađen je zajedno s druga dva asteroida bliska Zemlji pomoću visokotehnološkog instrumenta na teleskopu Victor M. Blanco u Čileu koji je izvorno razvijen za proučavanje tamne tvari.

- 2022 AP7 presijeca Zemljinu orbitu, što ga čini potencijalno opasnim asteroidom, ali trenutno nema putanju koja bi dovela do sudara sa Zemljom - rekao je čelnik tima koji je otkrio asteroid, astronom Scott Sheppard iz Instituta za nauku Carnegie.

Potencijalna prijetnja proizlazi iz činjenice da će se, kao i kod svakog drugog objekta u orbiti, njegova putanja polako mijenjati zbog bezbrojnih gravitacijskih sila, posebno planeta.

Stoga je teško iznositi dugoročne prognoze.

Novootkriveni asteroid je "najveći objekt potencijalno opasan za Zemlju koji je otkriven u posljednjih osam godina", objavio je NOIRLab, istraživačka grupa koju finansira SAD i koja upravlja s više zvjezdarnica.

Po trenutnoj orbiti rizik je mali, ali u slučaju sudara, asteroid te veličine "imao bi razoran uticaj na život kakav poznajemo", rekao je Sheppard.

Objasnio je da bi prašina izbačena u zrak imala veliki učinak hlađenja, izazivajući "masovno izumiranje kakvo nije viđeno na Zemlji milionima godina".

Rezultati njegovog tima objavljeni su u časopisu The Astronomical Journal.