open-navfaktor-logo
search
Novi pravilnik
Oglasio se i ministar Mitrović o spornim stikerima pri registraciji i krivičnoj prijavi protiv njega
Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović smatra da krivična prijava, koju je protiv njega podnio Transparency International zbog nezakonitog donošenja Pravilnika o registraciji vozila i nabavke novih stikera, nema osnove.
16.09.2022. u 16:58
get url
text

Transparency International u BiH (TIBiH) podnio je prije dva dana krivičnu prijavu protiv Mitrovića zbog nezakonitog donošenja novog Pravilnika o registraciji vozila kojim se otvara mogućnost da se značajni prihodi koje naplaćuje država ubuduće usmjere privatnom preduzeću. Pravilnik je predvidio i skoro duplo skuplje stikere.

VEZANI TEKST - TIBiH prijavio Vojina Mitrovića: Omogućio da se milioni KM od registracije vozila usmjere privatnoj firmi

Komentirajući prijavu zbog zloupotrebe službenog položaja i ovlašti, Mitrović tvrdi da se u njoj ne navodi koji su to članovi Zakona o identifikacionim dokumentima i Zakona o sigurnosti saobraćaja prekršeni.

– Prijava je paušalna i bez konkretnih stvari, što jasno ukazuje da je riječ o politikanstvu čiji je cilj diskreditacija, pogotovo zbog ovih izbora koji dolaze. Oni koji su je pisali, trebalo bi da znaju da ni u kom slučaju ne može biti prekršen Zakon o identifikacionim dokumentima, jer uopće nije riječ o identifikacionom dokumentu – izjavio je Mitrović za agenciju Srna.

Dodao je da je u pitanju stiker naljepnica koja je jasno definisana Zakonom o sugurnosti saobraćaja, a u kojem je navedeno da je ona dokaz o registraciji vozila.

– Dakle, Agencija za identifikaciona dokumenta zadužena je za izdavanje identifikacionih dokumenata, a zna se koji su to dokumenti – rekao je Mitrović.

No upravo su iz Agencije za identifikaciona dokumenta (IDDEEA), kako je to naveo Transparency International, saopćili da je Ministarstvo na čijem je čelu Mitrović ignorisalo njihovo mišljenje u kojem se navodi da je uvođenje novih stikera sa RFID tehnologijom bespotrebno jer su nadležni MUP-ovi već nabavili veliki broj kamera koje preko registarskih tablica provjeravaju da li je vozilo registrovano.

- Iz tog razloga IDEEA navodi da je je uvođenje skupe nove tehnologije koja bi radila istu stvar bespotrebno i dodatno će koštati vozače ali će iziskivati i dodatna ulaganja u opremu za očitavanje novih čipova. Dodatni problem je sigurnosni, jer se pravilnikom omogućava privatnoj kompaniji da raspolaže podacima građana i što može doći do zloupotrebe tehnologije koja omogućava lociranje i praćenje vozila - naveli su iz TIBiH.

Mitrović je za Srnu također rekao da je neutemeljena ocjena iz krivične prijave da nijednim članom Zakona o osnovama sugurnosti saobraćaja na putevima u BiH nije propisano da ministar ima ovlašćti da propisuje ko će vršiti nabavku stikera i naplatu javnih prihoda.

VEZANI TEKST - Pandurević o spornim stikerima: Hoćemo li darivati po devet KM za "sina konsultanta"?

Mitrović je kazao da je zakonom propisano da ministar, u saradnji s organom nadležnim za unutrašnje poslove, pravilnikom definiše bliže odredbe o postupku i načinu registracije vozila, izgledu i sadržaju privremene potvrde o registraciji, potvrda o registraciji i o vlasništvu vozila, stiker naljepnice i registarskih tablica, o izgledu međunarodne oznake BiH, dimenzijama, obliku, boji, sadržaju, vrsti i kvalitetu materijala registarskih tablica.

Šta se tiče navoda iz prijave da pogoduje određenim firmama, Mitrović ističe da Pravilnik nije on pripremao, već odgovorni ljudi u tom ministarstvu koji znaju svoj posao.

– Zašto je navedeno posjedovanje određenih certifikata, pretpostavljam upravo iz razloga konkretnog posla i ozbiljnosti samog posla. Neophodno je da ljudi koji budu sutra na tome radili da urade ono što je i predviđeno, da se pomoću RFID stiker naljepnice uspostavi digitalna platforma koja bi služila svim ostalim korisnicima. Bezbroj puta sam naveo da će takva platforma koristiti i Agenciji za identifikaciona dokumenta i ministarstvima unutrašnjih poslova, stanicama tehničkog pregleda, Autoputevima, Autocestama, gradskoj adminstraciji i svima onima koji mogu koristiti podatke, a koji su potrebni i koji se koriste u svijetu da bi se poboljšala bezbjednost u saobraćaju – tvrdi Mitrović.

On je podsjetio da uvođenje ove tehnologije znači da se neke provjere mogu vršiti bez zaustavljanja vozila, uz postavljanje čitača na određenim lokacijama.

– Također, uz takve čitače, moguće je vršiti i naplatu putarine bez zaustavljanja vozila – istakao je Mitrović.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.