Naime, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta potpisao je sredinom januara 2021. godine ugovor za nabavku 25 novih niskopodnih trolejbusa. Na međunarodnom tenderu koji je, kako ističu iz Ministarstva, proveden u skladu sa pravilima Evropske banke za obnovu i razvoj – EBRD, izabrana je firma BKM Holding iz Bjelorusije. Ukupna vrijednost potpisanog Ugovora iznosila je 14.014.914 eura.

- Kao što smo i obećali početkom 2019. godine, u prvom dijelu našeg mandata, da ćemo uraditi sve da poboljšamo javni gradski prijevoz u Kantonu Sarajevo, posebno kroz nabavku ekološko prihvatljivih prijevoznih sredstava, dočekali smo dan da potpišemo ugovor za nabavku novih trolejbusa - rekao je tada ministar Šteta.

U tadašnjem saopćenju Ministarstva saobraćaja KS ističu da bi prvi trolejbus trebao biti isporučen u decembru 2021. ili januaru 2022. godine, a kompletna isporuka svih vozila se očekuje do jula 2022. godine.

- Osim nabavke novih trolejbusa, idemo u proširenje trolejbuske mreže do Vogošće ... Nakon toga ćemo nabaviti dodatnih 10 trolejbusa, kako bi imali ' vozni park' od 35 vozila - najavio je ministar Šteta u januaru 2021. godine.

Umjesto trolejbusom u decembru godine ministar Adnan Šteta je u prisustvu premijera KS Edina Forte građane počastio novim slikama potpisivanja drugog ugovora i to o nabavci dodatnih 10 trolejbusa sa istom bjeloruskom kompanijom, iako ni isporuka prvog kontigenta nije ni započela.

VEZANI TEKST - Forto i Šteta kupili trolejbuse, vozaju se i ne daju drugoj raji ni krug

Uprkos najavama i obećanjima da će građani KS najkasnije u januaru 2022. godine moći bar vidjeti najavljivano čudo od trolejbusa, prvi trolejbus je u Sarajevo stigao tek pred kraj drugog mjeseca, i naravno moralo se čekati da prođu sve carinske procedure tako da je prva testna vožnja i prilika za slikanje i samoreklamu obavljena tek u aprilu.

Međutim, nedugo nakon što je određeni broj vozila nakon pušten u upotrebu, oni su vraćeni u garaže jer su izazvali kolaps i nesreće u saobraćaju.

VEZANI TEKST - Nove trolejbuse koje je kupila Fortina Vlada šlepa kamion

Naime, prema prvom ali i najdužem roku, u Sarajevu je u ovom mjesecu trebalo biti svih 35 trolejbusa. Međutim, Haris Zahiragić, zastupnik u Skupštini KS, ističe da je od ukupnog broja do sada pristiglih trolejbusa u GRAS-u pet pokvarenih, a da je samo jedan u upotrebi na kojem je inžinjer uočio veliki broj nepravilnosti. 

Zahiragić nam je poslao podatke koji su, kako kaže, navedeni u izvještaju trolejbusa koji su prošli vrlo kratke testne vožnje od pređenih cca 5.500km.

- Tehničke osobine vozila koje su zadatak ugovorom između ugovarača i proizvođača nisu mi poznate ali iz iskustva iznosim sljedeće pozitivne i negativne osobine vozila tokom vožnje. 

Negativne osobine: Vozilo nema staničnu kočnicu, što je opterećenje za vozača, ne može odmarati nogu ili koristiti stalno parkirnu kočnicu što troši previše zraka i kompresor radi non-stop; Putnik ne može sam otvoriti vrata; Loši ugrađeni materijali (unutrašnjosti vozila, zaštitini poklopci od kabine vozača kao i prednji i zadnji dio vozila); Hlađenje i grijanje povezano je preko klime, što često dolazi do prekida klime i pritiska klime u zadnjem dijelu vozila; Ovjes vozila stalno pokazuje istu grešku u nagibu vozila dolazi do struganja gume od nosač jastuka (troši se unutrašnja strana gume); Kompjuter prikazuje stalno grešku kompresora da fali ulja kao i ovjes dolazi do gubuljenja zraka i vozilo nije u funkciji za vožnju, kao i ostale greške koje su mi nepoznate a registrovao ih je kompjuter; Grijači (kaloliferi) loše pričvršćeni, samo nitovani, moralo se prepravljati i stavljati šarafi umjesto niti; Trolne motke ako nisu izvagane i podešene kao i senzori dolazi do spadanja i kidanja mreže. Također, motke su napravljene iz dva dijela što je po mom mišljenju neprihvatljivo rješenje, pogotovo zato što su od plastike; Loše urađene sabirnice (dolazi do izvlačenja) koje se vrlo često moraju pritezati i kontrolisati jer šarafi nisu kvalitetni; Isto tako, loše su konstruisani i riješeni kablovi na krovu kao i poklopci od baterija i ostalog; Vozila se ne održavaju po pitanju čistoće unutrašnjosti i vani; Brave na poklopcima potrebno naštimati, ne mogu se zabravit ispadaju u vožnji; Baterije umalo ispadoše kod Fahdove džamije, na krivini izbilo poklopac; Kleme nisu pričvršćene tako da možda gubi i kontakt; Sabirnice se samo svuku sa motke koliko god se pritegnu, meni spadalo više puta, samo pukom srećom nisam koga ubio - navodi se u izvještaju kojeg Zahiragić posjeduje te dodaje da je ovo izvještaj za trolejbus koji saobraća, dok su ostali u garaži, naglašavajući da čak 19 naručenih trolejbusa nikada nije ni došlo. 

Poslali smo upit GRAS-u da li je to tačno, međutim ni ovaj put od njih nismo dobili odgovor do momenta objavljivanja teksta.

Upit smo također poslali Ministarstvu saobraćaja KS i ministru Adnanu Šteti da nam objasni zašto se sa realizacijom i ovog projekta kasni, gdje je ostatak naručenih trolejbusa te zašto se svi dostavljeni trolejbusi ne koriste, ali i od njih smo ostali uskraćeni za odgovor.

Podsjećanja radi, premijer Edin Forto je 05.01.2022. godine rekao da će prvih 25 trolejbusa doći do kraja marta, a do maja dodatnih 10 trolejbusa.

Samo nekoliko dana poslije (15.01.2022. godine) ministar Šteta rekao je da će svi trolejbusi biti u Sarajevu do kraja ljeta.

Građani Sarajeva su dočekali i kraj ljeta 2022. godine, ali ne i realizaciju projekta nabavke, kako su kazali, voznog parka od 35 vozila.