Naime, trenutno je potrebno da vidljivost bude najmanje 300 metara da bi avioni mogli sigurno poletjeti, ali bi se s ugradnjom spomenutih svjetala, potrebna vidljivost smanjila na 150 ili čak 125 metara, što bi značilo da će se kašnjenja u polijetanju aviona vrlo rijetko dešavati.
- U rebalans budžeta za ovu godinu bit će uvrštena sredstva za izgradnju centralne linije na pisti našeg aerodroma. To podrazumijeva iscrtavanje linje sa osvjetljenjem na svakih 15 metara. Prikupili smo ponude i okvirna cijena je oko milion i po maraka. Mi bismo sa ugradnjom tih svjetala centralne linije bili na korak od toga da aerodrom dobije kategoriju tri, koja znači da avioni mogu slijetati i u najtežim uvjetima. Jedini smo aerodrom u Bosni i Hercegovini koji ima predispozicije da dobije treću kategoriju - kaže Mirnes Vejzović, izvršni direktor MAT-a za marketing i razvoj.
Podsjećamo, na MAT-u je u toku gradnja trećeg gatea, čime bi se stvorili uvjeti za uvođenje trećeg baznog aviona kompanije Wizz Air, pri kraju je gradnja Atrija, a bit će izgrađen i veliki parking.
Pored ugradnje svjetala na pistu, Vejzović pojašnjava, da bi za dobijanje treće kategorija MAT morao još da riješi pristupna svjetla.
- Ovih dana očekujemo kraj sudskog spora, po kojem bi vlasnicima obližnje šume isplatili odštetu i produžili pristupna svjetla za 30 metara i tako napravili koridor od 80 metara sa obje strane - kaže Vejzović.