Ministar transporta i infrastrukture Republike Turske Mehmet Cahit Turhan izjavio je da je cilj projekta izgradnje novog kanala između Mramornog mora i Crnog mora jačanje sigurnosti pomorskog saobraćaja.
-Naš cilj je da ponudimo alternativnu rutu za korisnike Bosfora. Plan nam je da kapacitet Kanala Istanbula bude skoro trostruko veći od kapaciteta bosforskog kanala - kazao je Turhan.
On je kazao da će novim kanalom kroz Istanbul dnevno na siguran način prolaziti do 185 brodova, a trenutno kroz Bosfor plovi između 118 i 125 brodova.
Ističući kako će godišnje za prolazak brodova kroz novi kanal biti inkasirano najmanje milijardu dolara, Turhan je kazao da je cilj izgraditi kanal s kapacitetom od 68.000 prolazaka brodova godišnje, a za prosječni prolazak od oko 50.000 brodova bit će naplaćivano ukupno pet milijardi dolara.
Resorni turski ministar Turhan također je kazao da je Bosfor jedan od najrizičnijih kanala za pomorski transport i da konstantnim rastom trgovinskog transporta rase i rizik po živote ljudi koji žive u toj istanbulskoj regiji.
-U proteklih 15 godina zabilježeno je smanjenje broja brodova koji prolaze Bosforom za 25 posto, ali je istodobno za 53 posto povećan teret roba koji je transportovan, a to nas posebno brine jer se u velikoj mjeri radi o opasnim i zapaljivim materijama - kazao je Turhan i dodao da je to alarmantno povećanje za tako uzak prolaz.
Novi kanal dužine od 45 kilometara će biti građen zapadno od Bosfora i zapadno od centra grada na evropskom dijelu Istanbula.
Turhan je kazao da bi prema proračunima projekt novog kanala u Istanbulu trebao koštati 15 milijardi dolara. On je dodao da su za saradnju već interes pokazale renomirane kompanije iz Holandije, Belgije i Francuske.
Nadležno Ministarstvo okoliša i urbanizma Turske izdalo je potrebne saglasnosti za taj megaprojekt kojim će se znatno rasteretiti transport opasnih materija kroz Bosfor.
Turski ministar transporta i infrastrukture Turhan je danas kao gost uredničkog deska AA kazao da je plan da izgradnja Kanala Istanbula počene ove, a bude završena krajem 2025. ili početkom 2026. godine.