INTERVJU

Novalić: Način rada u tunelu Vranduk je neprihvatljiv, resorno ministarstvo je dobilo zaduženja

Objavljeno: 28.06.2019. u 14:52 Autor: Elma Duvnjak-Šalaka

Iskreno, nadam da će saobraćaj na M-17 biti iole normalizovan u narednih desetak dana, govori Novalić

Novalić: Insistirao sam na osposobljavanju alternativnog pravca preko Nemile

Premijer Federacije Bosne i Hercegovine Fadil Novalić u intervjuu za Faktor je govorio o problemima koji su donijeli radovi u tunelu Vranduk kazavši kako očekuje normalizaciju saobraćaja na putu M-17 u narednih desetak dana. Razgovarali smo i  kompaniji Aluminij Mostar koja je u gubitku 377 miliona KM, a za koju Novalić kaže da joj je sudbina stečaj ukoliko ne nađu strateškog partnera. Govoreći o najvažnijim projektima u ovo trenutku, Novalić je naveo koridor Vc, ali i izgradnju Bloka 7 koja bi mogla početi najesen.

Ne jenjava negodovanje stanovnika Federacije BiH zbog nepreglednih kolona vozila na magistralnom putu M-17 uzrokovanih radovima u tunelu Vranduk. Prije nekoliko dana ste imali sastanak s poslodavcima, izvođaćem radova u tunelu JP Ceste FBiH, ali pomaka nema. Da li će Vlada FBiH naložiti rješenje izvođaču? Da li je jedno od njih uvođenje treće smjene na gradilište tunela?

- Ja sam još prije dvije sedmice razgovarao na tu temu s poslodavcima jer se radi o zaista velikom problemu koji negativno utječe na privredu, ali i stvara veliku nervozu među građanima koji moraju putovati na ovoj dionici. Nije sporno da se izvode radovi na Vranduku. Međutim, ovaj način rada je potpuno neprihvatljiv. Ja sam prije svega insistirao na tome da se osposobi alternativni pravac preko Nemile, dok naravno očekujem od JP Ceste FBiH da će ubrzati radove na samom tunelu. Resorno ministarstvo je dobilo određena zaduženja po tom pitanju i ja se iskreno nadam da će saobraćaj na M-17 biti iole normalizovan u narednih desetak dana.

Kako biste ocijenili situaciju s Aluminijem Mostar?

- Aluminij Mostar već duže vrijeme traži sistemsko riješenje. Situacija na tržištu nije dobra i primorala nas je na neke radikalnije poteze. Postoje dvije mogućnosti. Ili ćemo pronaći strateškog partnera ili će Aluminiji otići u stečaj. Jedan od zaključaka s prethodnih sastanaka jeste taj da smo obavezali upravu i nadzorni odbor da zajedno s resornim ministarstvom i Vladom FBiH nađemo strateškog partnera koji bi u ovom slučaju značio i spas za Aluminij. Ono što je ključno za Vladu Federacije jeste da očuvamo radna mjesta. Otvorili smo pregovore s Glencore Internationalom koji bi, kao jedna veoma respektabilna kompanija, bio dobar strateški partner. Glencore jeste spreman da ispoštuje naše zahtjeve u vezi s radnicima. Dakle, rješenje je vrlo vjerovatno formiranje sasvim nove kompanije, ali bez otpuštanja radnika.

Politika fiskalne održivosti i finansijske stabilnosti, koju sve vrijeme zagovara i provodi aktuelna Federalna vlada rezultirala je, prvi put od uspostave Federacije, akumuliranim suficitom. Možete li nam reći koliko iznosi suficit i na koje infrastrukturne projekte će biti raspoređen?

- Vlada Federacije je u ovom trenutku fokusirana na dva strateška projekta, a to su Koridor Vc i Blok 7 Termoelektrane Tuzla. Radovi i pripremni radovi na svim dionicama Koridora Vc teku zacrtanim tempom tako da vjerujem da će Autoceste FBiH ispoštovati sve rokove. Kad je u pitanju Blok 7, nedostaje još odluka Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, nakon koje sve je spremno da izgradnja bloka počne najesen ove godine.

Izvor:   Faktor

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter. Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected]

Vezani članci

Iz kategorije