Nova otkrića
NASA potvrdila: Postoji više od 5.000 svjetova izvan našeg Sunčevog sistema
Prema NASA-i, sada postoji više od 5.000 potvrđenih planeta izvan našeg Sunčevog sistema.
23.03.2022. u 09:01

Najnoviji dodatak od 65 egzoplaneta u NASA-inu arhivu egzoplaneta doprinio je naučnoj prekretnici koja je obilježena u ponedjeljak.

- To nije samo broj. Svaki od njih je novi svijet, potpuno nova planeta. Uzbuđujem se zbog svakog jer ne znamo ništa o njima - rekla je Jessie Christiansen, voditeljica arhive i naučnica u NASA-inom institutu za nauku Exoplanet na Kalifornijskom institutu za tehnologiju u Pasadeni.

Trenutno živimo u zlatnom dobu otkrića egzoplaneta. Ovi svjetovi su prvi put otkriveni tek 1990-ih godina, piše CNN.

Do sada, od potvrđenih egzoplaneta, 30 posto su plinoviti divovi, 31 posto su super-Zemlje, a 35 posto su slični Neptunu. Samo 4 posto su zemaljske ili stjenovite planete poput Zemlje ili Marsa.

Prethodna otkrića egzoplaneta napravljena su zahvaljujući teleskopima i satelitima poput svemirskog teleskopa Spitzer, svemirskog teleskopa Kepler i satelita za istraživanje tranzitnih egzoplaneta.

Kada je Christiansen bila diplomant ranih 2000-ih, bilo je samo oko 100 poznatih egzoplaneta.

- Kepler je pomogao naučnicima da otkriju oko dvije trećine od 5.000 potvrđenih planeta - rekla je ona.

U novoj grupi od 65 planeta, mnoge su planete super-Zemlje i sub-Neptuna, zajedno sa nekim vrućim planetama veličine Jupitera. Postoje i dvije planete veličine Zemlje, ali imaju oko 327 stepeni Celzijusa, tako da više liče na "vruće stijene" nego na naseljive planete, rekla je Christiansen.

Novi teleskopi samo će povećati potencijal za otkrivanje egzoplaneta. Svemirski teleskop James Webb, lansiran u decembru, moći će da proviri kroz atmosferu egzoplaneta.

Rimski svemirski teleskop Nancy Grace lansirat će se 2027. godine i pomoći će u potrazi za egzoplanetima raznim tehnikama. Misija ARIEL Evropske svemirske agencije, koja počinje 2029. godine, proučavat će atmosferu egzoplaneta.

Iako su naučnici potvrdili više od 5.000 egzoplaneta, vjerovatno ih ima stotine milijardi širom galaksije Mliječni put.

- Od 5.000 poznatih egzoplaneta, 4.900 se nalazi unutar nekoliko hiljada svjetlosnih godina od nas, rekla je Christiansen.