Ima li života
Na rubu naše galaksije otkrivena super Zemlja
Nazivajući je nevjerojatno rijetkom, novozelandski astronomi kažu da je planet samo jedna šačica koje su otkrivene i veličinom i orbitom uporedivom s zemljom, navodi se u studiji Astronomical Journal.
14.05.2020. u 17:54
Super Zemlja

Kako se ovaj daleki svijet i njegova zvijezda uspoređuju s našim susjedstvom? Prema studiji, zvijezda domaćina super Zemlje je oko 10 posto mase našeg Sunca, a planet bi imao masu negdje između one Zemlje i Neptuna.

Također bi orbitirao svojom zvijezdom na lokaciji između Venere i Zemlje. Međutim, što se tiče života ili vode, autori studije kažu da nam ne daju nade.

- Iako nije previše veći od Zemlje i orbitira oko njegove zvijezde na sličnoj udaljenosti, ovaj bi planet bio vrlo hladan jer je njegova zvijezda manja od sunce i emitira mnogo manje svjetla. Voda ne bi mogla postojati u tekućem stanju i vjerovatnost života bila bi vrlo mala. Otkriveno je samo vrlo malo planeta koji bi mogli imati pogodne uvjete za život. S obzirom na to da bi zvijezda domaćina imala manju masu od našeg sunca, planeta bi imala "godinu" otprilike 617 dana - rekao je američki koautor Michael Abrow sa Sveučilišta u Canterburyju na Novom Zelandui.

Vodeća autorica studije Antonia Herrera-Martin, također sa Sveučilišta u Canterburyju, rekla je da je planet otkriven tehnikom koja se zove "gravitacijsko mikrolengiranje".

- Kombinirana gravitacija planeta i njegove domaćinske zvijezde uzrokovali su da se svjetlost udaljenije pozadinske zvijezde na poseban način poveća", rekao je. Koristili smo teleskope raspoređene po svijetu za mjerenje efekta savijanja svjetlosti - pojasnila je Antonia Herrera-Martin.