open-navfaktor-logo
search
Imaju 16 čistačica
Na korak do stečaja, GRAS razmatra angažman firme da čisti vozila
GRAS je na korak do stečaja, a razmatraju angažman firme koja bi čistila vozila gradskog prijevoza, tramvaje, trolejbuse, minibuse i autobuse.
06.08.2021. u 12:44
get url
text

Odgovarajući na zastupničko pitanje u Skupštini Kantona Sarajevo iz GRAS-a su naveli da se čišćenje i dezinfekcija u vozilima vrši tokom redovnog pregleda u krugu preduzeća kao i na terminalima i stajalištima, u skladu sa Pravilnikom o načinu obavljanja dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, kao i uputama Kriznog štaba u doba pandemije.

Istakli su da se u posljednjem periodu suočavaju sa nedostatkom uposlenika koji rade na održavanju higijene u vozilima.

VEZANI TEKST - Čiste li se sarajevski tramvaji i trolejbusi, šta kaže Inspekcija, a šta GRAS

- V. d. generalnog direktora u saradnji sa Vladom KS i Ministarstvom saobraćaja KS, intenzivno radi na rješavanju ovog problema, te se razmatra mogućnost angažovanja firme za održavanje higijene u vozilima. Na spisku uposlenika koji rade na poslovima čišćenja vozila i terminala koji je dostavljen u odgovoru na zastupničko pitanje navedeno je kako na poslovima radi tek 16 uposlenica.

Pitali smo v. d. generalnog direktora GRAS-a Senada Mujagića imaju li sredstva za angažman firme koja bi čistila vozila.

- Sada trenutno zbog blokade računa i teške situacije nismo u mogućnosti angažirati firmu za održavanje higijene. Tražili smo odobrenje od Ministarstva da se primi 10 higijeničarki, kao neko prijelazno rješenje. A kada se stvore uvjeti, ići ćemo na ovu opciju da neka treća lica ovo rade. Izvršili smo jedno testiranje gdje smo doveli firmu koja je izvršila probno čišćenje tramvaja i vidjeli smo koliko to vremena traži i koliko iziskuje finansijskih sredstava, te koliko je kvalitetno urađeno i počeli smo da razmišljamo u tom smjeru – kazao je Mujagić.

Na pitanje da li bi uposlenike sa drugih radnih mjesta mogli angažirati da rade na poslovima čišćenja, Mujagić kaže:

- Mi imamo sada 190 invalida, oni imaju zdravstvena ograničenja koja to onemogućavaju. Ja sam kao generalni direktor htio da uradim, ali zbog njihovih zdravstvenih ograničenja, to ne mogu uraditi. Sada sa ovim zakonom o priznavanju duplog staža negdje 115 ili 120 uposlenika će steći pravo na penziju, a starosna struktura radnika je 54 godine. Higijeničarke koje sada rade su u poznim godinama, bolesne, na tabletama. A zahtjevi su veliki, vozila su stara, treba redovno čišćenje, kultura građana nije na nivou, da bismo se mi mogli izboriti sa trenutnim resursima. Vozila izađu čista i sređena, kad se vrate, puna su smeća, nema šta nema. Na novom stajalištu na Otoci čovjek puši cigaru i ima pepeljaru, ali opuške baca pored – kaže Mujagić.

Pitali smo Mujagića da li je zadovoljan trenutnim načinom čišćenja i izgledom vozila.

- Uzimajući u obzir kojim ljudskim resursima raspolažemo i kakve su mogućnosti nabavke sredstava i deterdženata, koje ne možemo zbog blokade nabaviti, te kada dođemo u situaciju da vozači kupe sredstvo da bi im se očistio autobus, ja moram biti zadovoljan. Vozači donesu čistačici sredstava za čišćenje i tome sam svjedok. Učestvovao sam u akcijama kada svi damo po dvije ili tri marke i da se kupe sredstva. Ili smo blokirani ili nam se na tender zbog teške situacije niko ne javlja. Kada bismo uzeli firmu koja bi to radila, mi ne bismo imali problem. Oni bi to radili i ne bismo se mi bavili deterdžentom i tenderom – kazao je Mujagić.

Faktor je ranije pisao o izgledu i čistoći vozila gradskog prijevoza koja nije na zavidnom nivou.

Podsjećamo, Vlada KS razmatra pokretanje stečaja u ovom preduzeću koje ima milionska dugovanja i veliki broj zaposlenih, stara i dotrajala vozila, brojne linije nisu u funkciji, te im je u posljednje vrijeme blokiran i račun pa je otežano normalno funkcioniranje gradskog saobraćaja, a građani su nezadovoljni.

{$galerijaFotografija}

Čišćenje vozila GRAS-a
1 od 13
left-arrowright-arrow
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.