Radi se o trećoj fazi imunizacije, nakon vakcinacije zdravstvenih radnika i štićenika te osoblja u gerontološkim centrima, prema planu kojeg su sačinili Zavod za javno zdravstvo KS i Krizni štab Ministarstva zdravstva KS.

Puno informacija, nijedna valjana

A kako to kod nas obično i biva, problemi su počeli, a da masovni proces imunizacije nije ni startao. Već se mnogi pitaju – kako se to moglo desiti Vladi premijera Edina Forte i ministru zdravstva te prvom čovjeku Kriznog štaba Harisu Vraniću iza kojih su "mjeseci marljivog planiranja procesa masovne imunizacije u kojem se baš o svemu vodilo računa".

Kako stvari stoje i prema onome što izrevoltirani građani pišu po društvenim mrežama, ništa nije onako kako Forto i Vranić punih usta ovih dana predstavljaju u svojim marketinškim kampanjama.

Jedna od njih je i Gorana Mlinarević koja u svojoj porodici ima osobu staru 97 godina i koja se odmah, čim je objavljen poziv putem aplikacije, elektronski registrirala za vakcinaciju.

- Dobili smo potvrdu da je prijavljena, a jutros smo putem Vibera obaviješteni da je termin za vakcinaciju sutra – 21. aprila između osam i devet sati ujutro sa opcijama – Da ili Ne, bez mogućnosti obrazloženja, ako je odgovor – Ne. Dakle, osoba ne može napisati zbog čega ne može doći u predviđeno vrijeme vakcinacije niti je iko takvim ljudima rekao – koji je put dalje, šta da rade, kome da se obrate kako bi dobili drugi termin vakcinacije. Ljudi moji, radi se o starijim osobama čije se zdravstveno stanje može promijeniti u roku od nekoliko sati i kojih je veliki broj teško pokretnih – priča razočarano Mlinarević.

Mišljenja je kako postoji jako puno informacija u vezi sa sutrašnjim početkom vakcinacije, ali da ustvari ne postoji nijedna valjana koja bi pomogla ljudima u ovakvim situacijama.

- Prvo smo dobili informaciju da svi mogu doći u Zetru, pa onda da mogu samo oni od 75 godina i više. S druge strane, ljudima koji su se prijavili ne dolaze informacije. Nisam primijetila da se građanima neko obratio i podrobno ih informisao o svemu. Moj član porodice živi bliže centru grada, ali šta će starije osobe koje žive u Pazariću i Trnovu te nekim drugim dijelovima Kantona Sarajevo, kako će oni doći na vakcinaciju u Zetru, ako je veliki broj njih teško pokretan ili nepokretan. Većina ih ne može sebi priuštiti taksi – naglašava Mlinarević i dodaje kako je nadležnima u Vladi KS poslala email sa pitanjima, ali da odgovor nije dobila.

Očekivala bolju organizaciju

Kaže kako tokom pandemije svjedočimo polutransparentnosti i pogrešnom informisanju ljudi.

- Kod ove Vlade KS nikako mi nisu jasne dvije stvari – jedna je komunikacija s građanima, ne PR marketing, nego stvarna i iskrena komunikacija koja bi nas obavijestila o ovim i sličnim stvarima, tipa – "masovna vakcinacija u Zetri je za one koji su pokretni, a za one koji nisu predviđeno je nešto drugo". Stalno se dešava da mi građani nagađamo o tako važnim stvarima. Danas će sigurno biti puno ovakvih Viber poruka namijenjenih ljudima koji se sutra iz objektivnih razloga neće moći odazvati na vakcinaciju – istakla je Mlinarević.

Nije previše polagala u ovu Vladu KS, ali je, kako kaže, očekivala barem da se valjano organizuje vakcinacija.

- Mislila sam da su u stanju barem vakcinaciju malo bolje sprovesti. Da se uključi logika i kaže - ljudi od 75 godina i više ne mogu dolaziti u Zetru, organizirat ćemo timove za takve osobe. No, očigledno sam se prevarila – ispričala je Mlinarević.

Šta može uraditi starija osoba koja se nađe u ovakvoj situaciji, pitali smo one koji su uključeni o organizaciju masovne vakcinacije u Zetri.

Prema riječima Armana Šarkića, člana Kriznog štaba Ministarstva zdravstva KS, za osobe koje su dobile termin vakcinacije, a iz objektivnih razloga ne može otići, postoji mogućnost ponovnog apliciranja ili komuniciranja sa timom porodične medicine kojem pripada.

- Kada bi bilo mjesta da se sve objašnjava, aplikacija bi bila jako široka i komplikovana. Aplikacije u informatičkom smislu moraju biti vrlo direktne i precizne. Sasvim je dovoljno da se ponudi termin. Sve zemlje regije i Evrope susretale su se istom metodologijom i mi ne možemo praviti iznimku. Ono što treba znati jeste da aplikacija ne smije biti nedorečena, mora se pritisnuti ili Da ili Ne. Ako je pritisnuto Ne, to je nama pokazatelj da je termin slobodan za drugu osobu - kazao je Šarkić.