Misionar ili gnjavator: Jürgen Resch, čovjek koji želi zabraniti dizelaše u Njemačkoj

Objavljeno: 28.02.18 u 09:13

Bitkom za zabranu saobraćaja vozilima s dizel motorima u centrima njemačkih gradova, šef udruženja Njemačka pomoć okolišu (DUH) Jürgen Resch (57), napravio je pravi podvig: protiv sebe je ujedinio moćne proizvođače automobila i većinu političke elite, piše agencija France presse.

Resch: Njegovo udruženje se finansira uglavnom od sudskih presuda, ali ima i donatore kao što je Toyota
Resch: Njegovo udruženje se finansira uglavnom od sudskih presuda, ali ima i donatore kao što je Toyota

- To je jedan običan građanin, bez mandata, ali imao je snage izazvati najveće kompanije u državi - pisao je još prošle godine dnevni list Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

Misionar za jedne, gnjavator za druge, taj borbeni aktivist mudro izgleda: sijeda kosa, jasan pogled, kravata i moderne naočale, a u medijima je prisutan kao i u sudnici, gdje je poveo bitku za čišći zrak.

Savezni upravni sud u Leipzigu u utorak je načelno gradovima dopustio uvođenje zabrane saobraćaja vozilima s dizel motorima u svrhu smanjenja štetnih čestica i plinova u centrima njemačkih gradova, zaključivši kako nema pravnih prepreka za zabranu dizelaša, ali da je gradovi moraju uvesti postupno te da moraju postojati i izuzeci, naprimjer za male poduzetnike.

- To je slučaj koji bi mogao promijeniti zemlju, njezinu mobilnost i industriju - zaključuje Suddeutsche Zeitung.

Resch poručuje da "nije neprijatelj dizela, već prijatelj čistog zraka", osudivši upotrebu "kriminalne energije" od strane automobilskih giganata i popustljivost "teledirigirane" politike.

Jurgen Resch je rođeni aktivist, kojeg je ščepao ekološki militarizam tinejdžera do te mjere da nikada nije završio studij javne uprave. Na čelu DUH-a nalazi se već 30 godina. Taj južnjak, koji se skrasio na desnoj obali Bodenskog jezera, na raskrižju Njemačke, Austrije i Švicarske, veliki je ljubitelj životinja, posebno ptica.

Svoju prvu pobjedu odnio je početkom 80-ih zabranom Endrina, snažnog insekticida protiv voluharica, koji se pokazao pogubnim i za brojne ptičje vrste.

Tek je s otkrićem skandala u jesen 2015., kada je Američka agencija za zaštitu okoliša  (EPA) utvrdila da su Volkswagen i Audi sofisticiranim metodama varali prilikom ekološkog testiranja skoro 500.000 novih vozila, Jurgen Resch postao poznat.

Njegovi kritičari optužuju ga za nezainteresiranost za posljedice zabrane dizela, kako za korisnike tako i za zaposlenike njemačke autoindustrije. Iz tih krugova stižu teške riječi kojima ga se ocrnjuje kao "lažnog Robin Hooda, bez ikakvog zazora i makijavelistički nastrojenog".

No, tu su i optužbe oko finansiranja njegovog udruženja. S 80 stalno zaposlenih i godišnjim budžetom od osam miliona eura, DUH trećinu prihoda povlači iz sudskih postupaka povezanih sa "zaštitom potrošača", pretvarajući svoj pravni aktivizam u ekonomski model.

Udruženje također prima donacije od ostalih firmi, pa tako japanska Toyota, veliki konkurent Volkswagena, unazad 20 godina DUH-u godišnje isplaćuje desetine hiljada eura.