open-navfaktor-logo
search
Zdravstvo i korona
Medicinari u ZDK nemaju dovoljno zaštitne opreme, u TK problemi s "putem pacijenta" jer nema urgentnog centra
Svakodnevne informacije s terena o broju oboljelih, izliječenih, umrlih od koronavirusa građanstvo u Federaciji Bosne i Hercegovine dobija od predstavnika kriznih štabova. Međutim, u tim izvještajima gotovo da se ne govori o opremljenosti medicinskog osoblja, "putu pacijenta", pa smo ova pitanja postavili kantonalnim ljekarskim komorama, gdje smo saznali da recimo medicinari u ZDK nemaju dovoljno zaštitne opreme, da u TK ima problema s "putem pacijenta" jer UKC nema urgentnog centra...
29.04.2020. u 18:55
get url
text
Dom zdravlja Stari grad

- Odgovor ljekara i medicinskog osoblja na koronavirus u Zeničko-dobojskom kantonu možemo smatrati i najboljim na području cijele Federacije Bosne i Hercegovine, iako bi uz neke dodatne napore, poput finansijskih prihoda, mogao biti i bolji. Ljekari i medicinsko osoblje nemaju dovoljno zaštitne opreme i rade u izuzetno lošim uvjetima kao i u ostatku FBiH. Ljekarska komora ZDK pozvala je sve svoje saradnike da se uključe u nabavku opreme, te je i sama uz pomoć pojedinih partnera nabavila 1.300 komada zaštitinih ffp2 koje su su dostavljene u sve ustanove na području ZDK u skladu sa brojem članova naše Komore - govori nam prim. dr. Tarik Kapidžić, predsjednik Ljekarske komore ZDK.

Ljekarska komora je nemoćna 

Kapidžić dodaje kako se može reći da put pacijenta funkcionira i to zahvaljujući dobroj organizaciji u ovom slučaju PZZ, kao i saradnje direkora i načelnika Odjela za infektivne bolesti JU Kantonalna bolnica Zenica.

U Ljekarskoj komori Tuzlanskog kantona su nam kazali da je po njihovom mišljenju zdravstveno osoblje, osobito ljekari, adekvatno odgovorili na pandemiju COVID-19 virusom, izuzev zdravstvenih radnika u Spec bolnici Bayer u Tuzli.

- Klaster u specijalnoj bolnici Bayer u Tuzli koji je uspješno saniran je nastao jer nisu poštovali preporuke date od Kriznog štaba i što rukovodstvo te bolnice nije adekvatno prilagodilo rad novonastalim okolnostima. Ljekarska komora je bila nemoćna da utječe na njihov rad iako smo ih preko naših članova upozoravali na to - navodi nam prof. dr. Harun Brkić, direktor Ljekarske komore TK.

Govorio je i o situaciji sa zaštitnom opremom.

- Po proglašenju stanja nesreće, situacija sa zaštitnom opremom, osobito ljekara je bilo loše. Odmah smo reagirali i zajedno sa sindikatom doktora medicine i stomatologije uložili vlastitih sredstava 40.000 KM i kupili lična zaštitna srtedstva za sve zdravstvene radnike i preko svojih članova i podijelili. Veći dio tih sredstava je podijeljen po domovima zdravlja jer je tamo stanje bilo dosta lošije nego u UKC Tuzla. U međuvremenu stanje sa zaštitnom opremom se stabiliziralo tako da možemo reći da je za sada zadovoljavajuće - rekao nam je Brkić i dodao:

- Put pacijenta funkcionira uz teškoće koje su bile i prije nastanka pandemije. Posebno, problem je što stalno naglašavamo, što u UKC-u Tuzla ne postoji urgentni centar. Postojanje takvog centra bi sigurno olakšalo trijažu, poboljšalo put pacijenta. Zašto do sada nije formiran urgentni centar? Ljekarska komora godinama incira tu aktivnost i nema odgovor na to pitanje. Mjere koje je donio menadžment UKC-a Tuzla i domovi zdravlja na području TK, uz manje teškoće koje se svakodnevno korigiraju, funkcionira. Dovoljan je pokazatelj uspješno gašenje klastera i što već duži period nema novooboljelih na području TK.

Informacije o stanju na terenu dobijamo od kolega

U Ljekarskoj komori Srednjobosanskog kantona su nam kazali da nisu uključeni u rad kriznih štabova, a da su više puta predlagali svoje predstavnike i stavove, vezano za pojačano testiranje zdravstvenog osoblja i cjelokupnog stanovništva FBiH. Predlagali su i bolju ličnu zaštitu, uvjete i opremu u ambulantama, odjelima i operacionim salama.

- Informacije o stanju na terenu dobijamo od kolega iz zdravstvenih ustanova, a koje i nisu zvanične. U jeku pandemije, zajedno sa Sindikatom doktora medicine i stomatologije SBK/KSB, kupili smo i podjelili vizire svim našim članovima. Kada govorimo o "putu pacijenta" on funkcioniše u skladu sa važećim odlukama vezano za epidemiološku situaciju, odnosno, radi se hitni program. Hroničnim pacijentima se izdaju tromjesečni recepti, dok su onkološki i dijalizni pacijenti pod redovnim tretmanom. Ostala patologija se tretira u trijažnim ambulantama po potrebi, te u specijalističko-konsultativnim ambulantama u slučaju indikacije - rečeno nam je iz Ljekarske komore SBK.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.