Nakon jučerašnjeg djelimičnog otvaranja džamija, shodno instrukciji Rijaseta IZ-a, vjernici su, iako nestrpljivo iščekujući ovaj dan, pokazali odgovornost u pridržavanju i provođenju propisa i preporuka.

- Vjernici su na podne i ikindija namaz, koje su mogli obaviti u džematu, došli onako kako je od njih i traženo, sa maskama i rukavicama, ponijeli svoju sedžadu i tespih, napravili fizičku distancu u safovima. U većini džamija nije bila velika navala, jer se jedan broj vjernika i dalje suzdržava, svjesni ozbiljnosti situacije, što je u neku ruku dobro, da se ne opuštamo, jer nije vrijeme za opuštanje - kazao je glavni imam Medžlisa IZ-a Mostar Dino ef. Maksumić.

U razgovoru za Faktor glavni imam je govorio i o tome koliko se ovaj ramazan, mjesec druženja, zajedničkih obroka i molitvi, dijeljenja s drugima, razlikuje od proteklih.

- Ramazan se itekako razlikuje ove godine. Po komentarima, porukama pa i ličnim razgovorima sa brojnim vjernicima, možemo vidjeti da im je teško, da razumiju situaciju, ali da im je teško. Nadaju se kako će ovo sve uskoro proći. Vjernicima zaista fali onaj pravi ramazanski ambijent, teravija, zajednički iftari pa i ona kahva poslije teravije, primijeti se taj nedostatak - ističe ef. Maksumić.

Na pitanje osjećaju li vjernici ramazan u pravom smislu, s obzirom na to da nema zajedničkih iftara, sehurskih druženja, teravija, ef. Maksumić smatra da se vraća sve na individualni pristup i odnos naspram ramazana.

- Sigurno je da svima nama nedostaju zajednički iftari, teravije i druženja, to je neupitno, međutim, mislim da je glavni cilj ramazana izgrađivanje veće svijesti o Bogu uzvišenom, o Allahu dž. š. Tako da kroz ibadetske individualne aktivnosti čovjek može nadomjestiti sve te osjećaje nostalgičnosti prema onom "pravom ramazanu"„ kroz dodatne ibadetske aktivnosti - pojasnio je.

Napominje i da je teravih namaz sunnet, spada u domenu dobrovoljnih namaza koji se mogu klanjati u kućnom ambijentu, što, kako dodaje, brojni vjernici i upražnjavaju. Upitali smo ga i da li smo pretjerali sa velikim organizovanim iftarima, je li istinska ljepota i prava vrijednost ramazana upravo skroman iftar u krugu porodice, što je sada slučaj. Smatra da se na to pitanje dvojako može odgovoriti jer veliki zajednički iftari imaju svoju posebnost, čar, međutim porodični, skromni iftari, zaista isto tako imaju svoju posebnost  i ljepotu.

- Prednost velikih iftara jeste da na jednom mjestu može okupiti veliki broj vjernika, da se vjernici mogu družiti i proučiti zajedničku dovu. Možemo vidjeti omladinu koja sve to zna pripremiti. Medžlis islamske zajednice je zadnjih godina oranizovao velike zajedničke iftare, što na platou ispod Starog mosta koje je vodio info-servis za mlade, što u Sjevernom logoru za sve vjernike. Tu smo vidjeli jedan omladinski žar i zanos. Nije lako pripremiti od 800 do 1.000 iftara i da sve to bude uredno. Tu se vidio taj ponos omladine koja je željna da doprinese svojim trudom i zalaganjem da ljudi iftare - pojašnjava ef. Maksumić.

S druge strane, dodaje, porodični iftari su posebni, jer se na taj način možemo posvetiti porodici, koju možda ponekad zapostavimo u tom smislu, a ona treba da nam bude na prvom mjestu.

- Porodični ambijent i gnijezdo je nešto neprocjenjivo, čemu se treba svakodnevno posvetiti maksimalna pažnja - naglašava.

 Za kraj razgovora je vjernicima poručio da iskoriste ovo preostalo ramazansko vrijeme u činjenju dobra.

- Koronavirus ne može zatvoriti vrata činjenja dobra, niti zatvoriti vrata ibadeta. Ne može biti opravdanje nikome da ne klanja i posti i čini druga dobra djela - zaključio je ef. Maksumić.