open-navfaktor-logo
search
Sumnjivi detalji
Locirana olupina indonezijskog aviona, u toku istraga
Hadi Tjahjanto, šef indonezijske vojske, izjavio da je letjelica vjerojatno lokalizirana zahvaljujući sonarima
31.10.2018. u 08:56
get url
text

Indonezijska vojska objavila je da je najvjerovatnije lokalizirala olupinu aviona  Lion Aira koji je pao u more dva dana ranije i u kojemu je izgubilo život 189 osoba.

Boeing 737 MAX 8 indonezijske niskobudžetne avionske kompanije koji je bio u pogonu samo nekoliko mjeseci srušio se u Javanskom moru u ponedjeljak. Nešto ranije posada je zatražila od kontrole leta dopuštenje da se vrati u Džakartu, mjesto polazišta.

Hadi Tjahjanto, šef indonezijske vojske, izjavio da je letjelica vjerovatno lokalizirana zahvaljujući sonarima.

- Čvrsto vjerujemo da smo odredili koordinate trupa aviona na letu JT 610 - rekao je on novinarima u Džakarti, dodajući ipak da treba "potvrditi" da se radi stvarno o avionu.

Vlasti vode svoju potragu u vodama dubokim 30 do 40 metara te, iako su isključile mogućnost da će pronaći preživjele, nadaju se skupiti dvije crne kutije iz aviona.

U tu svrhu angažirano je više desetaka ronioca, kao i helikoptere i brodove.Iz Agencije za spašavanje i potragu (BASARNAS) ranije je saopćeno da su na mjestu nesreće pronađene lične karte 52 osobe. Na mjestu nesreće pronađeni su i posmrtni ostaci najmanje 37 osoba, a identifikacija žrtava obavit će se na osnovu DNK uzoraka srodnika.

Odredište letjelice bio je Pangkal Pingang, tranzitni lokalitet za turiste željne plaža na susjednom otoku Belitung.

Po Lion Airu, letjelica je puštena u promet u augustu. Pilot i kopilot ukupno su imali više od 11.000 sati leta i nedavno su prošli medicinski pregled te testiranje na drogu.

U cijeloj priči je najčudnije to što je isti avion dan prije imao velikih problema kad je iz Denpasara letio za Džakartu.

Tehnički dnevnik leta s Balija prema glavnom gradu Indonezije DŽakarti otkriva kako je jedan od svionksih instrumenata bio "nepouzdan", a pilot je morao predati upravljanje prvom časniku.

Tehnički zapisnik s prethodnog leta sugerira da su instrumenti koji očitavaju brzinu bili nepouzdani, a podaci o visini razlikovali su se na kapetanskim instrumentima i instrumentima prvog časnika.

Posada je unatoč takvim očitavanjima odlučila nastaviti let i sretno je prizemljila u DŽakarti.

Putnici su za indonezijske medije kazali kako ih je let podsjetio na vožnju na vrtuljku. U avionu je nastala panika, a neki od putnika su od turbulencija i naglog dizanja i padanja čak i povraćali.

Jedan od putnika ispričao je za Associated Press kako je avion nekoliko puta tokom prvih minuta leta naglo padao i dizao se.

- Osjećali smo se kao da smo na vrtuljku. Ljudi su počeli paničariti i povraćati", kazao je. "Otprilike tri do osam minuta nakon polijetanja činilo se kao da avion nema dovoljno snage da uzleti - dodao je.

No nakon slijetanja avion su pregledali mehaničari i dali mu zeleno svjetlo za novi let, što se pokazalo sumnjivim.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.