Saobraćajne gužve u Sarajevu postaju neizdržive. Svakog dana protok saobraćaja je sporiji i da pređete sa automobilom nekoliko kilometara potrebno je više od 30 minuta, a ukoliko se desi i najmanja saobraćajna nezgoda, iz kilometarske kolone ne možete se izvući ni za sat.
Građani Sarajeva nezadovoljni su i sa uslugama GRAS-a, jer je teško u vrijeme špica ujutro i poslijepodne ući u tramvaj, trolejbus ili autobus. Možda bi automobila bilo manje na ulicama kada bi se popravilo stanje u GRAS-u, ali i to će se dugo čekati.
Prema podacima BIHAMK-a u Kantonu Sarajevo registrovano je više od 143 hiljade vozila i taj se broj svakodnevno povećava.
Saobraćajne gužve u Sarajevu neće se moći nikada riješiti, ali se može popraviti stanje, smatra naš sagovornik Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu Sarajevo.
- Broj registrovanih vozila u Sarajevu svake godine se povećava od tri do pet posto i to mora pratiti bolja organizacija u odvijanju saobraćaja. Prvo se odgovorni u Gradu Sarajevo moraju angažovati na rješavanju problema u saobraćaju. Trebaju se završiti planirane saobraćajnice od prije 30 ili 50 godina. Mora se voditi računa da saobraćajne koridore ne oduzima stambena izgradnja i novi objekti koji niču svaki dan – pojašnjava Lindov.
{$galerijaFotografija}
Rješavanje saobraćajnih problema u odnosu na stanogradnju treba imati prioritet, smatra naš sagovornik.
- Gradske longitudinale treba graditi i po cijenu rušenja nekih stambenih objekata. Treba razmišljati o gradnji gradskog autoputa. Uz to treba riješiti problem ulaza i izlaza u zgrade koje su uz saobraćajnice i tako bi se ubrzao protok saobraćaja – predlaže Lindov.
Već 30 godina govori se o pokretanju centra za upravljanje i nadzor saobraćaja u gradu i da se poboljša sistem funkcionisanja semafora. U Sarajevu se regulisanje saobraćaja još radi po planovima iz 1980-ih godina, dodaje Lindov.
- Rješenje je i u unapređenu javnog gradskog prijevoza, ali ništa se ne radi na rješavanju problema u GRAS-u. Kada bi ovo kantonalno preduzeće bolje radilo, to bi sigurno doprinijelo smanjenju saobraćajnih gužvi jer bi mnogi ostavili automobile kod kuće, a koristili usluge GRAS-a – zaključio je profesor Lindov.