Pune vitamina

Kupite šljive: Ukusno i korisno voće

Objavljeno: 12.07.2019. u 09:47

Izuzetno su popularno voće, ne samo zbog ukusa već i zbog ljekovitog dejstva i bezbroj mogućnosti za konzumiranje

U 100 grama šljiva sadržano je svega 46 kalorija

Šljive su jedna od najrasprostranjenijih vrsta voća na svijetu. Ima ih raznih vrsta, a kod nas se najčešće nalazi ljubičasta.

Izuzetno su popularno voće, ne samo zbog ukusa već i zbog ljekovitog dejstva i bezbroj mogućnosti za konzumiranje.

Odličan su izvor vitamina C, K, E, B6, te folne kiseline i niacina. Vitamin C je izuzetno značajan i ima ga dosta u šljivama.

Osim što ima antioksidativno djelovanje ovaj vitamin pospješuje apsorpciju željeza, stimuliše rad imunog sistema, čuva zdravlje kože, mišića, kostiju i tetiva, doprinosi zdravlju zuba i desni, a štiti i od bakterija, virusa i alergija.

Neka istraživanja su pokazala kako vitamin C može smanjiti i rizik od nekih vrsta raka kao i od srčanih oboljenja. Šljive sadrže i bakar, kalij, magnezij, željezo i bor. Šljiva obiluje i vlaknima koji doprinose pravilnoj probavi i zdravom metabolizmu. 

Najukusnija je ako se konzumira sirova, svježa i tek ubrana. Međutim, suhe šljive su izuzetno značajne i korisne jer sadrže šest puta više antioksidansa nego svježi plodovi.

Šljive imaju i višestruke dobrobiti za zdravlje i ljepotu.

Šljive čuvaju zdravlje srca

Šljiva je bogata mineralom kalijem koji pomaže u kontroli krvnog pritiska i srčanih otkucaja. Osim kalija važnu ulogu u očuvanju zdravlja srca ima i vitamin C. Istraživanja su pokazala da je konzumacija povrća i voća s visokim udjelom ovog vitamina usko povezana sa smanjenjem rizika od bolesti srca i moždanog udara.

Poboljšavaju probavu

Određeni spojevi prisutni u šljivama od velike su koristi za pravilno funkcioniranje probavnog sistema i otklanjanje problema zatvora. Najznačajniji su dijetalna vlakna, sorbitol i izatin.

Poznati narodni lijek protiv zatvora je kompot od suhih šljiva. Kratko prokuhajte nekoliko suhih šljiva te ih konzumirajte, najbolje ujutro na prazan stomak, s tekućinom u kojoj su se kuhale.

Reguliraju nivo šećera

Šljive imaju vrlo nizak glikemijski indeks što ih čini odličnim saveznikom u kontroli nivoa šećera.

Topiva vlakna iz šljiva pomažu u normalizaciji nivoa šećera u krvi tako što usporavaju brzinu kojom hrana napušta želudac te kontroliraju oslobađanje glukoze u krvi nakon obroka.

Topiva vlakna povećavaju osjetljivost organizma na inzulin i zbog toga mogu igrati korisnu ulogu u prevenciji i liječenju dijabetesa tipa 2.

Pomažu u mršanju

Ovi ukusni, sočni plodovi ne sadrže zasićene masti i imaju vrlo malo kalorija. U 100 grama šljiva sadržano je svega 46 kalorija.

I topiva vlakna iz šljiva doprinose regulaciji tjelesne težine jer stvaraju osjećaj punoće u želucu čime se sprječava prejedanje, a samim time i debljanje.

Čuvaju zdravlje kože

Vitamin E i beta-karoten štite ćelije od slobodnih radikala čime se prevenira gubitak elastičnosti kože, usporava pojava bora i ostalih znakova starenja.

Šljiva sadrži visoku količinu antioksidansa sa snažnim protuupalnim svojstvima. Oni poboljšavaju cirkulaciju i metabolizam što pozitivno djeluje na očuvanje elastičnosti kože, a istovremeno sprječava pojavu upala, akni i bora.

Šljiva također ubrzava zacjeljivanje rana, regenerira oštećeno tkivo i smanjuje vidljivost ožiljaka.

Od šljiva naravno možete praviti razne džemove, pekmez, koristiti ih za pripremu kolača i tradicionalnih jela. 

Izvor:   Faktor

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter. Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected]

Vezani članci

Iz kategorije