U kakvoj dubiozi se nalazi ovo javno preduzeće najbolje govori podatak da njegovo dugovanje zaključno sa 31. decembrom prošle godine iznosi oko 333 miliona KM.

Stanje dodatno pogoršava činjenica da je stanovnicima Sarajeva od 20. marta zbog sprečavanja širenja koronavirusa uskraćena vožnja tramvajima, trolejbusima i autobusima na svim gradskim linijama. Vozila su stala, prihodi su stopirani, a šteta će se zbrajati tek kada vanredno stanje prođe.

- Samim tim što je saobraćaj obustavljen, situacija je vrlo tmurna i neugodna, da ne kažem užasno teška. Žalosno je što jedan takav gigant kao što je GRAS mora da stoji i da ne radi ni blizu kapaciteta u kojem može. Ipak, odluke nadležnih se moraju poštovati i na nama je da čekamo da se popravi situacija u cijeloj BiH i Kantonu Sarajevo – kaže na početku razgovora za Faktor vršilac dužnosti direktora preduzeća Jakub Kubur.

Opisao nam je i kako preduzeće funkcioniše od trenutka prekida saobraćaja, na koji način je rad u firmi organiziran posljednjih dana da bi se zaštitili ljudi i imovina GRAS-a.

- GRAS je jedna izuzetno složena organizacija koja ima puno nevidljivih stvari o kojima treba voditi računa. Nevidljivih u svakodnevnici građanima Sarajeva. Treba sve održavati. Vozila - tramvaji, trolejbusi, autobusi i minibusi moraju da se redovno pale kako bi se održali u ispravnom stanju i bili spremni kada se pokrene saobraćaj. Radimo po posebnom sistemu rada i moramo ispoštovati upute nadležnih organa da se ljudi ne grupišu i da se osigura zaštita za sve zaposlene. Mora se poštovati i socijalna distanca među zaposlenim. Pokrenuli smo popravke većih kvarova i za to su napravljene posebne grupe. Služba osiguranja i protivpožarne zaštite je u punom kapacitetu. Imamo puno isturenih punktova o kojima moramo voditi računa. Oko 200 uposlenika GRAS-a angažovano je nakon što je donesena odluka 20. marta. Krenuli smo sa popravkama na pruzi. Saobraćaj ne radi, tako da možemo i malo više raditi. Imamo sedam pozicija na kojima moramo uraditi izmjenu šina na kojima je pruga ugrožena. Posebnu pažnju vodimo o kontaktnoj mreži jer ona najviše trpi kada saobraćaj nije u funkciji – pojašnjava Kubur.

Nadalje govori da je u ovom momentu teško govoriti o količini štete koja je zbog obustave saobraćaja nastala, ali da će GRAS zbog novonastale situacije sigurno imati veliki pad prihoda.

- Samo od prodaje mjesečnih karata izgubit ćemo oko 180.000 KM. Martovska plaća je zarađena jer je saobraćaj radio prvih 20 dana u mjesecu. Uspjet ćemo na neki način ispeglati mjesec mart i pustiti plaće. U aprilu ćemo morati imati dogovor i iznaći riješenje sa Ministarstvom saobraćaja Kantona Sarajevo. Imamo odličnu saradnju sa ministrom Adijem Kalemom, kod kojeg postoji jasna namjera da se nađe način da se za vrijeme trajanja ove epizode nesreće osiguraju sredstva da se isplati plaća uposlenicima GRAS-a. Za to je potrebno oko 1.600.000 KM. GRAS je u dogovoru sa nadležnim angažovan u organizaciji prijevoza uposlenika MUP-a i medicinskog osoblja u Kantonu Sarajevo. Imamo pet linija koje svakodnevno održavamo, a vozila se dezinfikuju nakon svake vožnje - kaže Kubur.

Prvi čovjek GRAS-a dodaje da i pored brojnih problema Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo planira izgradnju tramvajske pruge prema Hrasnici.

- Još nije poznato kada bi se pruga trebala graditi. Mislim da trenutno ima preča stvar, a to je rekonstrukcija postojeće tramvajske pruge. To je izuzetno zahtjevan i obiman projekat, i mi smo već dali prijedlog dinamike rekonstrukcije pojedinih dionica kojih bi trebalo biti šest. To se ne može raditi po hitnom postupku jer je riječ o projektu za koji je potrebno dvije godine. Za njegovu realizaciju je potrebno između 30 i 40 miliona KM - potcrtava Kubur.