open-navfaktor-logo
search
Poziv u pripremi
Ko će preuzeti od GRAS-a linije u padinskim dijelovima grada
U narednih deset dana Ministarstvo saobraćaja KS raspisat će javni poziv i odabrat će umjesto GRAS-a drugog prijevoznika koji može održavati ukinutih 19 linija, kaže ministar Mujo Fišo
17.10.2018. u 22:44
get url
text

Stanovnici padinskih dijelova Sarajeva mjesecima nemaju redovan minibuski prijevoz do svojih domova, radnih mjesta i škola.

Problem je što GRAS nema dovoljno minibusa, a i ono što imaju često je van pogona zbog dotrajalosti vozila, pa su još češće u kvaru jer nedostaju rezervni dijelovi.

Trenutno zbog toga protestuju stanovnici Kromolja i Poljina i zahtijevaju od kantonalnog ministarstva saobraćaja da se riješi problem.

Oni nisu jedini jer veliki broj minibuskih linija nije u funkciji ili nije redovan na području općine Stari Grad Sarajevo (Širokača, Komatin, Mahmutovac, Jarčedoli, Mošćanica, Vratnik i Hladivode) te Sokolje u općini Novi Grad Sarajevo.

Problemi na 19 linija

Ima li naznaka da se problemi u prijevoza konačno počnu rješavati, pitali smo ministra saobraćaja Muju Fišu.

-  Građani u cijelom Kantonu Sarajevo žale se na pružanje usluga GRAS-a. Ministarstvo saobraćaja je uz zaključak Skupštine KS u aprilu ove godine dostavilo dopis kantonalnoj inspekciji i utvrdili da je bilo mnogo propuštenih vožnji. Na osnovu ovog nalaza Ministarstvo saobraćaja je donijelo prvostepeno rješenje o brisanju 19 linija.

GRAS je priznao da te linije ne održava i na osnovu inspekcijskog nalaza i potvrde GRAS-a oduzeto im je saobraćanje na 19 linija. Prije dvadesetak dana i Federalno ministarstvo prometa i komunikacija potvrdilo je odluku Ministarstva saobraćaja KS – kazao je Fišo.

Da bi se stanje u prijevozu putnika u spomenutim dijelovima Sarajeva poboljšalo trebao bi se angažovati umjesto GRAS-a neki drugi prijevoznik.

- U narednih deset dana Ministarstvo saobraćaja KS raspisat će javni poziv i odabrat će umjesto GRAS-a drugog prijevoznika koje može održavati ukinutih 19 linija. U međuvremenu pokušat ćemo riješiti sa općinama urgentne probleme, bar da učenici imaju redovan prijevoz do škole i kuće – pojasnio je ministar Fišo.

Naplaćivanje usluga

Kada se odabere drugi prijevoznik umjesto GRAS-a, ispostavit će se problem plaćanja usluga. Na gubitku će biti svi građani, a posebno učenici, studenti, penzioneri, ratni vojni invalidi, kojima Vlada KS subvencionira prijevoz.

Direktor Centrotransa Safudin Čengić kazao nam je da će se njegova firma prijaviti na javni poziv, ako budu odgovarajući uvjeti.

- Javni gradski prijevoz ne može se posmatrati odvojeno, već se sistem mora postaviti tako da jedna karta važi za sva prijevozna sredstva u Kantonu Sarajevo. Dođeš do tramvaja sa jednom kartom, pa onda moraš kupovati drugu kartu. To se mora sistemski riješiti na nivou Kantona. Trebaju se jasno definirati pravila, uvjeti i cijene prijevoza. Ne može neko preuzeti od GRAS-a da vozi za Širokaču, a da ne naplati kartu. Šta je sa mjesečnom kartom koju je čovjek kupio i hoće na Ilidžu, a ona mu važi samo za prijevoz vozilima GRAS-a. Niko neće da plaća dvije karte. I kada bi se sa mjesečnim kuponom mogli voziti po cijelom Kantonu Sarajevo, kako da se utvrdi koliko je jedan prijevoznik u odnosu na drugog prevezao putnika, jer to se treba naplatiti. Dakle, mora se prije raspisivanja javnog poziva tačno znati šta kome pripada od različitih prijevoznika. Jedino na osnovu utvrđenih pravila prijevoznik može izračunati da li mu je ekonomski isplativo da uđe u taj posao – kazao je Čengić.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.