Ovaj podatak naveden je u izvještaju Ministarstva komunikacija i prometa BiH o realizaciji Okvirne strategije prometa 2016-2030, za period od oktobra 2016. do decembra 2020. godine. Izvještaj je nedavno usvojen na sjednici Vijeća ministara BiH.

Ipak, broj ljudi koji za godinu dana izgube život u saobraćajnim nesrećama i dalje je trocifren, te se BiH nalazi pri samom vrhu ljestvice po smrtnosti u saobraćaju.

Ministarstvo je navelo da je u 2019. godini na bh. cestama poginula 261 osoba, u odnosu na 2016. kada je zabilježen 321 smrtni ishod udesa. Ukupan broj nesreća na cesti manji je za više od 5.000.

Nisu imali podatke za 2020. godinu, ali je, za razliku od njih, BIHAMK objavio da su prošle godine 244 osobe izgubile život u saobraćajnim nesrećama. Zabilježeno je 29.703 nezgoda na putu.

Tabela BIHAMK-a za 2020. godinu

Prema najnovijem izvještaju koji je objavio BIHAMK, u prošloj godini jeste nastavljen trend smanjenja broja nesreća, ali je to posljedica, između ostalog, i značajnog smanjenja prometa na usljed proglašenja stanja nesreće u FBiH i vanrednog stanja u RS-u zbog koronavirusa.

- Ipak se može zaključiti da je stanje drumskog saobraćaja u našoj zemlji i dalje nezadovoljavajuće i da se nalazimo pri samom vrhu ljestvice po smrtnosti u saobraćaju. Tako je tokom protekle godine stopa smrtnosti u Bosni i Hercegovini iznosila 69 poginulih na milion stanovnika što je daleko od prosjeka u EU (51 poginulih na milion stanovnika) – navode iz BIHAMK-a.

Postavlja se pitanje šta dalje uraditi kako bi broj nesreća i smrtno stradalih bio dodatno smanjen.

Osman Lindov, inženjer saobraćaja i predsjednik Upravnog odbora Udruženja inženjera saobraćaja i komunikacija BiH, kazao je da je jasno zašto je u prošloj godini, godini pandemije, smanjen broj saobraćajnih nezgoda, ali i da je činjenica da je broj poginulih ostao na skoro istom nivou.

Kritikovao je što BiH još nema Strategiju sigurnosti prometa iako je prošlo 12 godina od usvajanja zakona koji predviđa njeno donošenje.

- Šta treba uraditi? Pa prepišimo od drugih. A da bi prepisali moramo imati svoju strategiju, uzeti dobre prakse od drugih i prilagoditi našim prilikama, preuzeti direktive EU – rekao je Lindov.

Odgovor na pitanje šta će dalje uraditi kako bi bio smanjen broj nesreća, a time i poginulih na cestama, još čekamo iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

Iz BIHAMK-a navode da je veliki broj saobraćajnih nezgoda na našim putevima, između ostalog, rezultat nepoštivanja pravila i propisa, kao i niskog nivoa saobraćajne kulture i većeg broja učesnika u saobraćaju. Među najčešćim uzročnicima su neprilagođena brzina i vožnja pod uticajem alkohola i droga, a najviše nesreća događa se u naseljima.